X
در گفتگو با پریچهر خواجه

انتشار یک کار آموزشی برای ساز قانون/ اجرا با همایون شجریان در استرالیا

دوشنبه, 24 آبان 1395

پریچهر خواجه، نوازنده و مدرس قانون در مورد آلبوم‌های در دست انتشار خود گفت: در حال حاضر یک آلبوم تک‌نوازی قانون در دست انتشار دارم که در مرحله‌ی میکس و مسترینگ است و هنوز ناشر آن مشخص نشده است. یک کار آموزشی هم برای ساز قانون در دست انتشار است که به زودی توسط انتشارات ماهور منتشر می‌شود.

وی در مورد فعالیت‌های اخیر خود و اجرا در خارج از کشور در روزهای آتی گفت: هفته‌ی گذشته در الجزایر، در فستیوال موسیقی «سماع صوفی» اجرا داشتم و آخر هفته هم به همراه گروه آقای همایون شجریان عازم کشور استرالیا هستم که در چند شهر این کشور اجرا خواهیم داشت.

پریچهر خواجه موسیقی و فراگیری قانون را از سال ۱۳۶۷ با ورود به هنرستان موسیقی دختران نزد ملیحه سعیدی آغاز کرد و در کنار این ساز با نواختن پیانو، تمبک و کمانچه نیز آشنا شد. در سال ۱۳۷۴ با رتبه‌ی اول از هنرستان موسیقی و بعدها با رتبه‌ی اول از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد. وی ضمن برخورداری از آموزش‌های سیمین آقارضی، از تعالیم استادانی چون حسین دهلوی، محمد اسماعیلی، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ ظریف، هوشنگ کامکار، کامبیز روشن‌روان، حسین علیزاده، احمد پژمان، محمدرضا درویشی و بسیاری دیگر بهره برده است.

چاپ
>