X

اعطاء نشان درجه یک آواز مقامی به کریم کریمی

شنبه, 16 اسفند 1399

با حضور مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، نشان درجه یک رشته آواز مقامی خراسان رضوی به استاد کریم کریمی، هنرمند تربت‌جامی اعطاء شد.

به گزارش نای، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در مراسم اعطاء مقام درجه یک آواز به کریم کریمی که در تربت‌جام برگزار شد، اظهار کرد: شورای ارزشیابی هنرمندان پس از بررسی فعالیت ها و سوابق هنری  هنرمندان در کمیته ارزشیابی، به هنرمندانی که شایستگی دریافت درجه یک، دو و سه هنری را داشته باشند، این درجات را اهداء می‌کنند.

علی ثابت‌نیا افزود: نشان درجه یک هنری به هنرمندانی که به لحاظ سنی، دارای فعالیت‌های ویژه‌ و تاثیرگذار در فضای فعالیت خود باشند، تقدیم می‌شود. استاد کریم کریمی نیز یکی از پیشکسوتان هنر موسیقی شرق خراسان رضوی است و در واقع یک عمر در عرصه موسیقی مقامی فعالیت کرده؛ این درجه هنری که معادل دکترا می‌باشد به این هنرمند تربت جامی تقدیم شد و در این راستا، وی از مزایای آن برخوردار می‌شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی تصریح کرد: موسسه پیشکسوتان و صندوق اعتباری هنر، خدماتی را برای این هنرمندان پیش‌بینی کرده است و امیدوار هستیم که برای باقی هنرمندان موسیقی شرق خراسان نیز اقدام مشابه صورت گیرد و سایر هنرمندان بتوانند به این درجات دست یابند.

ثابت‌نیا که به بهانه ضبط برنامه های هنری هنرمندان تربت‌جام و برای شرکت در جشنواره آوای ارادت به تربت جام سفر کرده بود، خاطرنشان کرد: مراسم ضبط و تصویربرداری از اجرای هنرمندان موسیقی مقامی انجام شده و به لحاظ شرایط کرونایی برنامه‌های ضبط شده به صورت ویدیوئی از فضای مجازی پخش خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

چاپ
>