X

استقبال کرمانی‌ها از اجراهای باغ شاهزاده ماهان و پارک مادر

شنبه, 18 اردیبهشت 1395

اجراهای بخش عمومی نهمین جشنواره‌ی موسیقی نواحی ایران در باغ شاهزاده ماهان و پارک مادر با استقبال بسیار خوب مردم کرمان و دوستداران موسیقی نواحی برگزار شد.

به گزارش نای، اجراهای بخش عمومی نخستین روز جشنواره‌ی موسیقی نواحی ایران توسط گروه‌ها و هنرمندان مختلف با استقبال خوبی از سوی اهالی کرمان و دوستداران موسیقی نواحی مواجه شد.

بر این اساس، در باغ شاهزاده ماهان که یکی از باغ‌های دیدنی اطراف کرمان است و همچنین پارک مادر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر کرمان، ابتدا گروه «قمادین» متشکل از چراغ گیلانی (سرنا)، جلال گیلانی (خواننده)، رضا داوری (دهل بزرگ)، محمود گوهری (دهل کوچک)، اکبر داوودی (چوچاب) و حسین جوهری (چوب‌گردان) آیین‌های چوب‌بازی، چوچاب، چاردار و دهل گردانی را برای حاضران اجرا کردند.

کرنانوازی استاد نصرالله خسروی‌زاده از یاسوج و اجرای شادمانه‌‌های سماء، سرپا دوپا و رقص عشایری توسط گروه دامنه‌های زاگرس از لرستان متشکل از بابک پیمانی (تمبک)، شاهرخ پیمانی (سرنا) از دیگر اجراهای بخش عمومی جشنواره بود که صبح در باغ شاهزاده ماهان و بعد از ظهر در پارک مادر برای حاضران و علاقه‌مندان اجرا شد.

نهمین جشنواره‌ی موسیقی نواحی با دبیری ایرج نعیمایی، روز ۲۰ اردیبهشت با برگزاری مراسم اختتامیه در باغ فتح‌آباد کرمان به پایان می‌رسد.

چاپ
>