X
داوود گنجه‌ای، عضو هیأت امنای انجمن موسیقی ایران مطرح کرد:

«استاد پورتراب انسانی بخشنده، معلمی باصفا، باصداقت، و ایثارگر بود»

چهارشنبه, 2 تیر 1395

به گزارش نای، استاد داوود گنجه‌ای ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت این استاد بزرگ موسیقی گفت: «درگذشت استاد مصطفی‌کمال پورتراب ضایعه‌ی بزرگی برای خانواده‌ی موسیقی بود، به‌خصوص خانه‌‌ی موسیقی که تنها نهاد صنفی و مدنی ماست و همین‌طور برای معاونت هنری وزارت ارشاد و نیز انجمن موسیقی ایران، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های موسیقی.»

گنجه‌ای در رابطه با آشنایی خود با استاد پورتراب گفت: «۵۰ سال پیش در دانشگاه تهران شاگرد ایشان و بعدها در سال‌های متمادی همکار وی بودم: در صدا و سیما، وزارت ارشاد، شوراهای مدیریتی، کانون مدرسان، و در نهایت در شورای عالی خانه‌ی موسیقی.»

وی در ادامه در مورد شخصیت ایشان گفت: «استاد پورتراب مردی به تمام معنا بخشنده، معلمی باصفا، باصداقت، و ایثارگر بود. در کسوت معلمی که بنده هم سهم کوچکی در آن دارم، بی‌نظیر بود، یعنی آنچه داشت به شاگرد و حتا به معلمان می‌آموخت. هیچ‌وقت چیزی را از کسی دریغ نمی‌کرد.»

وی افزود: «از نظر پاکی چشم، و اندیشه انسانی مثال‌زدنی بود. تا آخرین لحظه‌ی عمرش همچنان یک طلبه بود. به لحاظ مالی انسان سخاوتمندی بود، بنده خودم بارها شاهد بوده‌ام. یکی از ستون‌های محکم خانه‌ی موسیقی بود، چه از نظر درایت، چه از نظر سن. همه را دعوت به دوستی می‌کرد.»

گنجه‌ای در پایان گفت: «من به خانه‌ی موسیقی، به خودم که حکم فرزند او را داشتم و جامعه‌ی موسیقی ایران تسلیت عرض می‌کنم. افسوس می‌خورم که گنجینه‌‌ای از علم و هنر را از دست دادیم. یاد و خاطره‌اش همیشه در یاد ما می‌ماند. من هم به سهم خودم به عنوان شاگرد ایشان از خداوند منّان علو درجات را برای ایشان طلب می‌کنم. امیدوارم ما از این پیر دیرِ وادی هنر عبرت بگیریم، با هم سازش کنیم، مهربان باشیم، و تا زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم. دنیا فانی است اما آنچه می‌ماند صدای ماست.»

چاپ
>