X

از حضور مدیرکل دفتر موسیقی تا طنین دوتار شمال خراسان در جشنواره ملی موسیقی جوان

سه شنبه, 15 مرداد 1398

 

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان شمال خراسان در بخش های دوتار، آواز و دوتار، کمانچه و دایره در حضور هیأت داوران(گل‌افروز، حسین ولی نژاد و محمد یگانه) میزبانی کرد.

بر اساس این گزارش، قسمت اول این روز با اجراهای دوتار گروه سنی الف آغاز شد. سامه قدیمی نخستین شرکت کننده دوتار از رده سنی الف بود که به روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او فرهاد اسلامی، امیرحسین حسین زاده، علیرضا ملکی، نیما جمشیدی، محمد پاکبازمیاب، احمد اعتمادی پور، سیپان سپاهی لائین، رضا مهرابی ورگ و سروش نظری شیروان از این رده سنی و مصطفی اسلامی، جابر دلربائی، فرشاد علی نژاد چری، ساناز جنگجو، مبینا خواجه نژاد، اسماعیل شهرامیان، الهه اسدی جعفرنژاد، سهراب بابازاده، مهدی قربانی و امیرمحمد عیسی زاده از رده سنی ب به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و مقابل هیات داوران قطعات خود را اجرا کردند.

قسمت دوم روز نهم جشنواره، به ساز دوتار گروه سنی ج اختصاص داشت. در ابتدا مهدی کمالی به روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او، شهاب رضازاده، ابراهیم ابراهیم زاده لاین، بامداد غفاری، سیروس مهاجر یامی، ذبیح الله احمدی اول، سامان فیروزه، موسی یوسفی گوگدره، اعظم کارگرفلاح، محمد جعفری و مجتبی حیدری به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و مقایل هیات داوران اجراهای خود را انجام دادند.

قسمت سوم و پایانی روز نهم جشنواره، به آواز و دوتار،  کمانچه و دایره اختصاص داشت و در ابتدا در بخش آواز و دوتار، علی اکبر حداد کارگرگلیان، محمدمهدی ولی نژاد، ژیکان سپاهی لائین، مهدی عقیقی، سید پدرام خلیق، امیرحسین حسین زاده، رحمان خوشوقت علی آبادی و علی انصاری لائین از رده سنی الف و رامین نوروزی، سعید هوشمند، صادق غلامرضا زاده تنسوان، وحید طاهری، جلیل خانی علی آبادی، مجید الیاسی، فرشاد علی نژاد چری و سید محمد جلالی نژاد از رده سنی ب و همچنین مظاهر حدادیان فاروجی، غلامحسین غلامی و احسان تصدیقی از رده سنی ج به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش سوم اجراها با اجراهای ساز کمانچه ادامه پیدا کرد و فرهاد اسلامی از رده سنی الف و جابر دلربائی از رده سنی ب شرکت کنندگان این بخش بودند. پس از اجرای این دو نوازنده، نوبت به بخش دایره رسید و در ابتدا، فاطمه رمضانی از رده سنی الف به روی صحنه آمد و پس او، بهار برادران آجیلیان از این رده سنی و مهدی قربانی از رده سنی ب و عاطفه هاشم زاده از رده سنی ج دیگر شرکت کنندگان این بخش بودند.

محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، احمد صدری دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و علی غلامرضائی آلمه جوقی پیشکسوت موسیقی خراسان و نوازنده دو تار از جمله مهمانان روز نهم جشنواره ملی موسیقی جوان بودند.

محمدپاکباز در رده سنی الف، محمد جعفری و شهاب رضا زاده در رده سنی ج از غایبان روز نهم جشنواره موسیقی جوان بودند.

سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.

چاپ
>