X
به رهبرى مهرداد تیمورى

ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردر پارس روى صحنه مى‌روند

سه شنبه, 26 مرداد 1395

ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردر پارس به مدت سه شب از تاریخ ٢ تا ۴ شهریور، ساعت ٢١ در تالار رودکى اجرا خواهد داشت.

به گزارش نای، مهدى عبدالوهاب، مدیر ارکستر، در این باره گفت: این برنامه به مدت سه شب از تاریخ ٢ تا ۴ شهریور، ساعت ٢١ در تالار رودکى به اجرا درخواهد آمد. در این کنسرت قطعاتی از مارچلو، ویوالدی، اشتراوس، بتهوون، پِرگُلِسى، کاچینى، لیست، رُسینی و شوستاکویچ اجرا خواهد شد.

نازنین احمدزاده، مهدی امینی، پگاه مصطفایی، مونا منوچهری و آنیتا یعقوبى به عنوان سولیست در کنار هشتاد نوازنده و خواننده‌ی دیگر در این برنامه حضور خواهند داشت.

photo_2016-08-16_14-36-03

این ارکستر در سال ١٣٩٢ تأسیس شد و اولین حضورش در جشنواره‌ی موسیقی فجر، با اجرای سوییت ایرانیِ علیرضا مشایخی بود. پس از آن در سال ١٣٩٣ در جشنواره‌ی موسیقی فجر و جشنواره‌ی «موسیقی کلاسیک تا معاصر» حضور پیدا کرد. ارکستر مجلسی شرق و ارکستر ریکوردر پارس در دی ٩۴ نیز به مدت ٢ شب در تالار رودکى نواخت و با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد.

مهرداد تیمورى درباره‌ى انتخاب قطعات رپرتوار مى‌گوید: «سعى کردم از گنجینه‌ى موسیقى کلاسیک، از نظر تنوع سبک و دوره، ترکیبى فراهم آورم که هم براى مخاطب آماتور جذاب و آموزنده باشد و هم مخاطبِ متخصص و آگاهِ موسیقى از شنیدن آن لذت ببرد.

photo_2016-08-16_14-36-18

او هدف از اجراى کنسرت‌هاى منظم و مستمر را ارتقای سطح سلیقه‌ى فرهنگى جامعه و رشد هنر متعالى و متفکر در ایران دانست. او معتقد است، حرکت‌هاى پیوسته‌اى از این دست، قدم به قدم، مردم را به سمت تفکر و تعالى پیش مى‌برد و با تلاش و صبورى امثال ما در این مسیر، روزى خواهد رسید که این موسیقى، جایگاه شایسته‌ی خود را بازخواهد یافت.

او معتقداست تا رسیدن به پله‌اى که غایت هدف ماست، راه بسیار است و همه با هم باید در این مسیر تلاش کنیم، تا شأن و منزلت هنر واقعى را به مردم بازشناسانیم.

photo_2016-08-16_14-36-14

چاپ
>