X
عبدالنقی افشارنیا در خصوص اجرای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان گفت:

ارزیابی نهایی کار برگزیدگان جشنواره مدّ نظر بوده است

شنبه, 16 بهمن 1395

منتخبین دهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان و دانشجویان برگزیده‌ی دانشگاه گیلان و دانشگاه هنر همزمان با دهه‌ی فجر به‌طور رسمی در تالار رودکی اجرای صحنه‌ای خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، عبدالنقی افشارنیا، نوازنده و مدرس نی و مسئول آموزش گروه‌های سنی «ب» و «ج» برگزیدگان جشنواره، در مورد برگزاری اجرای برگزیدگان جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان گفت: این تصمیمِ درست و بجا تا آنجا که خاطرم هست برای اولین‌بار به همت انجمن موسیقی ایران گرفته شده است. این امکان و فرصت به هنرجویانی که در جشنواره‌ی موسیقی جوان رتبه آوردند و از توانایی بیشتر و بهتری برخوردارند داده شده تا در آزمون دیگری به نام تکنوازی و یا تکنوازان همراه با صدای خواننده در گروه‌های سنی «ب» و «ج» شرکت کنند.

ایشان در مورد نحوه‌ی آماده‌سازی هنرجویان برای این اجراها گفت: برای راهنمایی و کمک به این عزیزان بنده حدود دو ماه در کلاسی که توسط مسئولین در اختیار ما داده شد ۷-۸ جلسه کار آموزشی انجام دادیم؛ البته چون بعضی شرکت‌کننده‌ها دانشجو بودند و یا از شهرستان می‌آمدند و تاریخ امتحان‌شان با تاریخ کلاس‌ها یکی بود کمتر می‌توانستند در کلاس‌ها حاضر شوند. اما در مجموع کلاس‌ها به‌خوبی برگزار شد و هنرجویان هم استقبال خوبی از این کلاس‌ها کردند و امیدوارم در کیفیت اجرای آنها تأثیر بسزایی داشته باشد.

افشارنیا در خصوص این اجراها خاطرنشان کرد: اجراهایی که روز شنبه شاهد آن خواهیم بود در حقیقت ادامه‌ی اجراهای جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان است که ارزیابی نهایی از کار این هنرمندان برگزیده‌ی جوان را مدّ نظر قرار می‌دهد و کمک بسیار سازنده‌ای برای پیشبرد و اجرای آنچه در ذهن آنهاست با آنچه می‌توانند بیان کنند می‌کند، یعنی همان نقد خوبی که به‌وسیله‌‌ی اهل فن برای اجرا داده می‌شود و این رویکرد برای هنرجویان بسیار سازنده است.

وی در پایان ضمن آرزوی اجرای خوب برای هنرجویان جوان در تالار رودکی افزود: بنده به نوبه‌ی خودم از تمام دست‌اندرکاران انجمن موسیقی ایران به‌خصوص جناب دکتر بهرام جمالی و دیگر همکاران ایشان تشکر می‌کنم و برایشان آروزی موفقیت دارم.

چاپ
>