X

آلبوم «یاغه» منتشر شد/ اجرای مقام‌های کمترشناخته‌شدۀ قشقایی

یکشنبه, 17 اسفند 1399

آلبوم موسیقی قشقایی «یاغه» با صدای ابراهیم کهندل‌پور و بازآفرینی و تنظیم فردین رستمی و همراهی کوارتت مینیاتور منتشر شد.

به گزارش نای، ابراهیم کهندل‌پور که سال‌ها نیز به عنوان همخوان و خواننده با پروین بهمنی در گروه هاوا همکاری داشته در این آلبوم به اجرای مقام‌های کمترشناخته‌شدۀ قشقایی با فضای نوین پرداخته است.

دامون شش‌بلوکی که متن پژوهشی این آلبوم را نوشته در این خصوص گفت: این آلبوم به نوعی اجای روایت‌ها و مقام‌های کمترشنیده‌شده و منتسب به آبا و اجداد جناب کهندل‌پور است. فرزین رستمی فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی هست و بازآفرینی و تنظیم موفقی در این آلبوم داشته و از کوارتت مینیاتور که همگی نوازندگان چیره‌دستی هستند بهره برده است. مراسم رونمایی این آلبوم نیز پنجشنبه ۲۱ اسفند در شیراز برگزار خواهد شد.

آلبوم موسیقی قشقایی «یاغه» شامل هشت قطعه است که در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر قشقایی مثل میرزاماذون قشقایی، یوسفعلی‌بیگ قشقایی، ارسلان میرزایی و ادبیات فولکلوریک قشقایی بهره گرفته شده است. ابراهیم کهندل‌پور، پدرام فریوسفی، نیلوفر محبی، میثم مروستی، آتنا اشتیاقی، هادی اسماعیلی، علی مرادی، امیرارسلان دستان و فردین رستمی در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند.

پیش‌فروش آلبوم موسیقی «یاغه» از روز جمعه ۱۵ اسفند آغاز شده و از دوشنبه ۱۸ اسفند در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. علاقمندان می‌توانند برای پیش‌خرید نسخۀ فیزیکی به www.lorcastore.ir وwww.shiraz-beethoven.ir  و نسخۀ دیجیتال به سایتwww.beeptunes.com  مراجعه کنند.

چاپ
>