X
همکاری علیرضا قربانی و مهیار علیزاده

آلبوم «دخت پری‌وار» منتشر شد

شنبه, 15 اسفند 1394

تازه‌ترین آلبوم علیرضا قربانی با عنوان «دخت پری‌وار» به آهنگسازی مهیار علیزاده با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی و سینما در فرهنگسرای نیاوران تهران رونمایی شد.

فردین خلعتبری، آهنگساز و موسیقیدان، به عنوان مجری برنامه گفت: «امروز به هزار و یک دلیل پذیرفتم که مجری برنامه باشم و این هم را می‌دانم که اصولاً نمی‌توانم مجری خوبی باشم، اما اگر امروز و الان اینجا هستم صرفاً دوستی و برادری من با علیزاده و قربانی است، چرا که حاضر نیستم مجری برنامه‌ای باشم که هماهنگی در آن وجود ندارد.»

سپس مهیار علیزاده، آهنگساز آلبوم «دخت پری‌وار» گفت: «حرف زیادی برای گفتن ندارم، فقط از همه عوامل تشکر ویژه دارم. نمی‌دانم در این آلبوم چقدر خوب توانستم ظاهر شوم، اما این آلبوم را ساختم تا حالم خوب شود و امیدوارم این حال خوب به شنوندگان هم منتقل شود.»

محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرای این آلبوم، در این نشست گفت: «تولید قطعه‌ی «پرده‌نشین» واقعیتی را مطرح کرد و آن نجات من از پرده‌نشینی بود. خوشحالم که امروز در مراسم رونمایی آلبوم “دخت پری‌وار” حضور پیدا کرده‌ام و امیدوارم این آلبوم آینه‌ی روبه‌روی ما باشد.»

نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر، نیز در این مراسم گفت: «با اینکه مهیار علیزاده را کم می‌شناختم اما در وین با این هنرمند جوان آشنا شدم و یکی از چیزهایی که در او برایم بسیار مهم بود و در ایران بسیار کم با آن مواجهیم حرفه‌ای نگاه‌کردن علیزاده به موسیقی است که با دقت تمام، فعالیت‌های مرتبط با موسیقی را انجام می‌دهد. آشنایی بیشتر من زمانی بود که فیلم شهاب حسینی را دیدم و با نوع کار او بیشتر آشنا شدم. البته گرچه سبک کاری او در ژانر کاری من قرار ندارد اما در بسیاری موارد برایم الهام‌بخش بود. اینکه ما با سلیقه‌های مختلف با عواطف مشابه زندگی می‌کنیم و می‌توانیم در بسیاری از موارد برای همدیگر الهام‌بخش باشیم. به هر ترتیب، مهیار علیزاده توانسته با استفاده از متریال ایرانی کاری را انجام دهد که متعلق به زمان و مکان ماست.»

شهاب حسینی، بازیگر سینما و تلویزیون، که جزو مهمانان ویژه‌ی این برنامه بود گفت: «اساساً نتیجه‌ی همکاری مهیار علیزاده و علیرضا قربانی باعث می‌شود که یک موسیقی تصویرساز در ذهن مخاطب به وجود بیاید. شما با شنیدن این موسیقی است که می‌توانید در یک سفر موسیقایی تخیل کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

قطعه سوم این آلبوم یکی از آثاری است که من بعد از پایان تازه‌ترین فیلمم از آن استفاده کردم و علیرضا قربانی به من اجازه داد که در انتهای فیلم از این قطعه استفاده کنم. به هر ترتیب باید بگویم که آقای قربانی، فیلم من با صدای شما به رستگاری رسید.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، سامان صمیمی (کمانچه) و بهنام ابوالقاسم (پیانو) به همنوازی پرداختند.

علیرضا قربانی، آخرین سخنران برنامه، گفت: «از همه‌ی دوستانی که در تولید آلبوم به ما کمک کردند بی‌نهایت ممنونم و امیدوارم از این پس با بررسی نقطه‌ضعف‌های این اثر ما را راهنمایی کنند.»

 

عبدالله اسکندری، فرشته صدرعرفایی، کیوان ساکت، عبدالحسین مختاباد، مزدا انصاری، سهراب پورناظری، تهمورس پورناظری، علی جعفری‌پویان، رضا فرهادی، مدیا فرج‌نژاد، زکریا یوسفی، اصغر عربشاهی، الهام پاوه‌نژاد، رؤیا میرعلمی، آرین کشیشی، همایون نصیری، اشکان خطیبی، آزاده نامداری، شهرام توکلی، سیامک جهانگیری، هادی کاظمی در این مراسم حضور داشتند.

چاپ
>