X

آزادی میزبان موسیقی بوشهر و هرمزگان/ حضور استاد قنبر راستگو بر روی صحنه

شنبه, 23 دی 1396

سومین شب اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای گروه موسیقی جنوب ایران (آوای موج و زاروگَه) به سرپرستی محسن آقایی در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی ادامه پیدا کرد.

گروه موسیقی “آوای موج” که پیش از این نیز در جشنواره موسیقی فجر حضور یافته و موسیقی منطقه بوشهر را اجرا کرده بود، در دوره سی و سوم جشنواره همراه با گروه موسیقی “زاروگَه” و با اجرای موسیقی بوشهری و هرمزگانی هنرنمایی کرد.

این گروه در کنسرت جمعه ۲۲ دی‌ماه، قطعات قدیمی و خاطره‌انگیز موسیقی جنوب از جمله آثار احمدعلی شریفی و قنبر راستگو را به علاقه‌مندان حاضر در سالن برج آزادی تقدیم کرد.

این کنسرت شامل دو بخش بود که در بخش نخست آن، محسن آقایی (سرپرست و نی‌انبان)، عیسی سلیمان (خواننده)، احمد علی شرفی (نی جفتی)، فرهاد راد (ضرب و تمپو)، پدرام عطایی (پرکاشن)، سیاوش آزاد (تمپو)، علیرضا فرحی (دمام و دایره)، علی احمدی (دایره زنگی)، میثاق نامی (قانون)، فرهاد گلگون (پیپه) و مهدی عبدی (حرکات آیینی)، موسیقی‌های خاطره‌انگیز بوشهری را اجرا کردند.

در بخش دوم کنسرت نیز که به اجرای موسیقی هرمزگان اختصاص داشت، ایوب گلزاری (خواننده)، امین باسره (عود)، علی پر (دهل گپ)، علی یادگاری (کسر) و محمدشریف گلزاری (نی جفتی) بر روی صحنه هنرنمایی کردند.

از جمله اتفاقات ویژه این کنسرت، حضور استاد قنبر راستگو، خواننده و نوازنده مطرح نی‌ جفتی بر روی صحنه بود که باعث هیجان دو چندان کنسرت شد. استاد راستگو در بخش دوم کنسرت همراه با گروه “زاروگَه” روی صحنه آمد و به خوانندگی و نوازندگی پرداخت. اجرای استاد راستگو با تشویق تمامی حاضرین در برج آزادی همراه شد.

مولودی‌خوانی، خیامی، مجنون، هله‌دان، مرکب‌خوانی، عروسی و یزله از جمله قطعات پرطرفدار این کنسرت بود.

پس از اجرای گروه موسیقی جنوب در برج آزادی، گروه موسیقی “آوای دل” روی صحنه رفت و موسیقی بلوچی را اجرا کرد.

در شب چهارم جشنواره در برج آزادی نیز ابتدا گروه “سورنای” از لرستان به روی صحنه می‌رود و سپس گروه “مخام چلر” موسیقی ترکمن را اجرا خواهد کرد.

چاپ
>