X

آرپینه ایسراییلیان: نوازندگان باید تمرین منظم و مداوم داشته باشند

یکشنبه, 19 شهریور 1396

آرپینه ایسراییلیان دربارۀ رپرتوار انتخابی و کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره به روابط عمومی توضیح داد.

قطعات نیاز به روزی چهارـ پنج ساعت تمرین دارد

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، آرپینه ایسراییلیان دربارۀ کیفیت آثار گفت: رپرتوار در رده‌های سنی مختلف به‌خوبی انتخاب شده بود. شرکت‌کنندگان تهرانی آمادگی بیشتری نسبت به دیگر شهرها داشتند.

او سپس به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: برای اینکه روی صحنه اجرای خوبی داشته باشند و به بهترین شکل کارشان را ارئه دهند فقط باید تمرین منظم و مداوم داشته باشند.

این داور دربارۀ علت کاهش هر سالۀ تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته توضیح داد: علت این است که این ردۀ سنی بیشتر درگیر کار و تحصیل دانشگاهی هستند و کمتر فرصت حضور دارند. مسئولیت بیشتری دارند و وقت کمتری دارند تا به تمرین کردن اختصاص دهند. قطعات نیاز به روزی چهارـ پنج ساعت تمرین دارد.

وی در خصوص جشنوارۀ موسیقی جوان ادامه داد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی است. فرصتی برای تلاش و تمرین تا بتوانند نتیجۀ خوبی بگیرند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

چاپ
>