X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

یوسف دیبایی: به طور کلی می توان گفت اجرا ها خوب بودند/ مجید تکه: این جشنواره نباشد دیگر چیزی از موسیقی نواحی برای جوانان نمی ماند

جمعه, 26 مرداد 1397

چهارمین روز از دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به موسیقی کردی در دو سئانس و موسیقی ترکمن در یک سئانس در سه رده سنی مختلف پرداخت.

دوازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در حال برگزاری است و در این روزها به موسیقی نواحی می‌پردازد. داوران به اجراهای راه‌یافتگان به بخش نهایی هر یک از سازها گوش می‌دهند تا از میان آن‌ها برگزیدگان را انتخاب و در اختتامیه جشنواره اعلام کنند.

 

یوسف دیبایی: به طور کلی می توان گفت اجرا ها خوب بودند

یوسف دیبایی در ابتدا به کیفیت اجرا ها چنین اشاره کرد: به طور کلی می توان گفت اجرا ها خوب بودند. کمی هیجان کم بود و آن هم به علت تعداد کم مخاطبان بود. اکثر شرکت کنندگان عادت به اجرا در جای شلوغ دارند، البته استرس صحنه نیز بی تاثیر نبوده است. اجرای روی صحنه همیشه کیفیتی حدود ۲۰ درصد پایین تر از حالت معمول دارد.

وی در خصوص جشنواره موسیقی جوان گفت: یکی از مشکلات این است که اطلاع رسانی به طور کامل نیست و همه از آن خبردار نمی شوند. جشنواره موسیقی جوان اتفاق خوبی است و رقم زدن آن توسط انجمن موسیقی قابل تقدیر است، چرا که باعث می شود موسیقی فراموش نشود.

مجید تکه: این جشنواره نباشد دیگر چیزی از موسیقی نواحی برای جوانان نمی ماند

مجید تکه  در خصوص کیفیت اجرا ها بیان کرد:  از نظر کیفی هنوز جایی برای پیشرفت شان وجود دارد، اما به طور کلی هر گروه سنی متناسب با سن خود می توانست بهتر باشد. نقطه ضعفی که باید به آن اشاره کرد، استادان هستند، به عنوان مثال شرکت کنندگان در بخش مضراب و بیان قطعات آوازى مشکل داشتند.

وی درباره میزان تاثیر گذاری جشنواره موسیقی جوان گفت: تنها انگیزه ای که برای حفظ و ترویج این نوع موسیقی وجود دارد ، جشنواره ای چون جشنواره ملی موسیقی جوان است. اگر این جشنواره نباشد دیگر چیزی از موسیقی نواحی برای جوانان نمی ماند.

او تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار کننده و عامل اصلی جشنواره جوان است و این شایسته تشکر است. خیلی خوب می شود اگر امکان برگزاری این جشنواره در دیگر استان ها نیز باشد.

چاپ
>