X
به رهبری فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران و ملی در شانگهای چین

شنبه, 25 اردیبهشت 1395

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در چین روی صحنه می‌روند.

به گزارش نای، در اجرای ارکستر ملی در اولین قطعه، سه تابلو از سوییت «ابن‌سینا» از ساخته‌های فخرالدینی اجرا می‌شود. قطعه‌ی «شورآفرین» از ساخته‌های علی‌اکبر قربانی، «چهارمضراب چهارگاه برای ویلن و ارکستر» دیگر قطعه‌ای است که اجرا خواهد شد. در این قطعه حبیب جدیری به عنوان سولیست ویلن اجرا خواهد داشت. سپس تابلوی دیگری از سوییت «ابن‌سینا» اجرا می‌شود. قطعه‌ای به نام «طرب‌انگیز» از ساخته‌های شهرام توکلی، رنگ بیات شیراز که برگرفته از قطعه‌ای محلی آذربایجانی است با تنظیم هارمونی و ارکستراسیون علی‌اکبر قربانی،‌ قطعه‌ی «اسمر» برگرفته از قطعه‌ای محلی کردی از کاظم داوودیان، «پای‌کوبان» از مازیار حیدری، «به یاد جوانی برای ویلن و ارکستر» از ساخته‌های فخرالدینی با تکنوازی ارسلان کامکار از دیگر قطعاتی است که در این برنامه اجرا خواهد شد. قطعات این برنامه بی‌کلام است. ارسلان کامکار و حبیب جدیری تکنوازان این برنامه هستند.

ارکستر سمفونیک و ملی، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت با ۶۵ نوازنده و با رهبری فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان در شانگهای چین اجرا خواهد داشت.

چاپ
>