X

پایان بخش موسیقی دستگاهی جشنواره ملی موسیقی جوان با حافظان ردیف موسیقی ایرانی

پنجشنبه, 15 شهریور 1397

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که این روز ها در تالار رودکی در حال برگزاری است، در آخرین روز از بخش موسیقی دستگاهی خود در روز چهاردهم شهریور ماه به سراغ بخش حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی رفت.

به گزارش روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، شرکت کنندگان راه یافته به مرحله نهایی این بخش روی صحنه آمدند و با یکدیگر به رقابت پرداختند. هیأت داورانی متشکل از حسین علیزاده، مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، مجید کیانی و علی اکبر شکارچی به تماشا و داوری این نوازندگان نشستند.

رضا ابراهیمی کلاریجانی، مهران آقا خانی، مرتضى تقوی آلاشتی، کامیاب عشقی نژاد، حجت فرجیان و محمد ممیوند شش شرکت کننده حاضر در این بخش بودند که به ترتیب روی صحنه تالار رودکی حاضر شدند و باید می توانستند بر اساس نظر هیات داوران در ردیف­های موسیقی دستگاهی ایرانی به اجرای بداهه نیز بپردازند.

جشنواره ملی موسیقی جوان در این روز از بخش حفظ کل ردیف با شرکت کنندگانی که برخی شان در بخش ویژه موسیقی دستگاهی نیز شرکت کرده بودند، میزبانی کرد تا برگزیدگان بخش نهایی را در روز اختتامیه خود که هجدهم شهریور ماه برگزار می شود، معرفی کند.

همچنین از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه بخش موسیقی کلاسیک دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به شرح زیر فعالیت خود را در تالار رودکی آغاز کرده است.

پنجشنبه پانزدهم شهریور: ساعت ۹ تا ۱۳: ویولن (گروه‌های الف. وب) – ساعت ۱۴ تا ۱۶: ویولن (گروه ج)، ساعت ۱۷ تا ۲۱: ویولا (گروه ج)

جمعه شانزدهم شهریور: ساعت ۹ تا ۱۳: گیتار – ساعت ۱۷ تا ۲۱: ویلنسل

شنبه هفدهم شهریور: ساعت ۹ تا ۱۳: پیانو (گروه‌های الف. وب) – ساعت ۱۴ تا ۱۶: پیانو (گروه ج)، ساعت ۱۷ تا ۲۱: فلوت، کلارینت، ابوا و هورن.

شایان ذکر است، آئین اختتامیه بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، یکشنبه هجدهم شهریورماه از ساعت ۲۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 

چاپ
>