X

نشست ماهیانه خانه موسیقی با معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی برگزار شد

پنجشنبه, 31 خرداد 1397

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، نشست ماهیانه خانه موسیقی ایران با حضور جمعی از علاقمندان و هنرمندان ۳۰ خردادماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد و در این برنامه برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه آهنگسازی معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم محمود سراجی(مجری برنامه) یکی زا برگزیدگان مسابقه آهنگسازی را برای اجرای قطعه ساخته خود دعوت کرد. علی مقتدایی در این مراسم قطعه فولکلریک بر اساس تم شیرازی را برای حضار اجرا کرد.

در ادامه برنانه امیر بکان، عضو هیئت داوران مسابقه آهنگسازی و عضو هیئت مدیره کانون آهنگسازان پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گزارشی از چهار دوره برگزاری مسابقه آهنگسازی و برگزیدگان دوره های مختلف ارائه کرد.

بکان در سخنانش گفت: فراخوان این دوره از مسابقه آهنگسازی برای آنسامبل بادی و پرکاشن(ضربی) بر اساس تم های محلی موسیقی ایرانی منتشر شد که ۴۶ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید و در مجموع با رای هیئت داوران ۴ اثر انتخاب شدند.

در ادامه سید محمد میرزمانی(رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی)، تقی ضرابی(رئیس کانون آهنگسازان)، وارطان ساهاکیان امیر بکان و میلاد کیایی روی صحنه حاضر شدند و از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه آهنگسازی تقدیر شد.

برگزیدگان این مسابقه به شرح زیر بودند:

علی مقتدایی اثر برگزیده با عنوان “شعر و مه”

علی افشاری اثر برگزیده با عنوان “کنسرتینو برای فلوت و ارکستر بادی بر مبنای تم های ایرانی و شرقی”

آرمین امین ترابی اثر شایسته تقدیر با عنوان “کلاته راپسودی بر اساس تم محلی خراسان”

هادی عسگری سوادجانی اثر شایسته تقدیر با عنوان “پل زمان بر اساس تم های محلی بختیاری”

در ادامه مراسم عرفان داور پناه از برگزیدگان فستیوال خانم کلارا، روی صحنه حاضر شد و قطعه ای را اجرا کرد.

سپس فریبرز خانقلی، از اعضای کانون سازندگان ساز پشت تریبون حاضر شد و متنی را قرائت کرد که پیرامون همدلی اهالی موسیقی بود.

همچنین مجری برنامه از مهندس علی نورایی، مدیر نمایندگی بیمه ایران برای همکاری در برگزاری این برنامه قدردانی کرد و در پایان این برنامه پارسا ریاحی و مارال شیروانی به اجرای دو نفره پیانو پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

چاپ
>