X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

مجید سینکی: من و سایر اساتید از فرزندان این کشور حمایت می کنیم

شنبه, 23 تیر 1397

مجید سینکی از داوران بخش فلوت در ارزیابی کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره دوازدهم گفت: ما انتظار داشتیم که آثار بهتری را در جشنواره امسال ببینیم. در بین سه گروه شرکت کننده آثار گروه «ب» نسبت به سال گذشته قابل قبول تر بودند و در گروه «ج» چون فقط یک متقاضی داشتیم عملا امکان مقایسه وجود ندارد. در این دوره متاسفانه نوازنده کاربلد که به صورت حرفه ای و تخصصی ساز بزند تا به این جای کار نداشتیم.
این هنرمند دربارۀ علت کاهش هر سالۀ تعداد شرکت‌کنندگان گروه سنی «ب» و«ج» گفت:
شاید یک علتش این باشد که اکثریت شرکت کنندگان گروه «ب» تحت آموزش های آکادمیک در هنرستان ها قرار نمی گیرند و در برهه های زمانی خاصی مثل کنکور درگیر تحصیل می شوند و در گروه «ج» هم متاسفانه جوانان ما آینده روشنی را متصور نیستند. چرا که هیچ چشم انداز و نگاه کلانی برای ورود به بازار کار، برای هنرمندان وجود ندارد. من و سایر اساتید از فرزندان این کشور حمایت می کنیم واساسا نفس جشنواره همین است.اما سوالی که مطرح می شود این است که، هنر این هنرمندان در کجا باید تجلی پیدا کند.
مجید سینکی همچنین به نقص هایی درخصوص، پیگیری وضعیت نفرات برتر پس از جشنواره اشاره کرد و توضیح داد:
ایرادی که وجود دارد این است که ارتباط ما با کسانی که در دوره های قبلی جشنواره حضور داشتند عملا قطع است و این امکان مقایسه را از ما می گیرد. برگزار کنندگان جشنواره باید پیگیر وضعیت شغلی و آموزشی، شرکت کنندگان به خصوص نفرات برتر جشنواره باشند و بدانند که چه تعداد از این ها جذب بازار کار هنری کشور شده اند و باعث تاسف است که هیچ چشم اندازی برای هنرمندان جوان ما وجود ندارد.
او در پایان سهم تاثیرگذاری جشنواره جوان را بسیار مثبت ارزیابی نمود و ادامه داد:
قطعا تاثیر مثبت خواهد داشت. بذری که انجمن موسیقی سال ها پیش کاشت، کم کم در حال رشد کردن است. ما هرسال شرکت کنندگان بسیاری از شهرستان های دور و نزدیک داریم. جشنواره ها کمک می کنند تا فرهنگ موسیقی اصیل، خوب و درست معرفی شود و امیدواریم در آینده این نهال بزرگتر و بارورتر از امروز شود.

چاپ
>