X

سیمون آیوازیان: هر سال شاهد پیشرفت جوان‌ها بوده‌ام

شنبه, 18 شهریور 1396

سیمون آیوازیان در ارتباط با تغییر و رشد کیفی اجراها و تأثیرات این جشنواره به روابط عمومی جشنواره توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، آیوازیان دربارۀ کیفیت آثار اجرایی گفت: سومین سالی است که در این جشنواره به عنوان داور حضور دارم و هر سال شاهد پیشرفت جوان‌ها بوده‌ام. رشد به صورت پلکانی به‌ویژه در گروه سنی الف افزایش پیدا می‌کند.

او درباره علت کاهش هر سالۀ تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته توضیح داد: ردۀ سنی ج در حال حاضر خود را در سطح بالاتری می‌بیند. فکر می‌کنم نگران هستند که اگر در این مسابقه شرکت کنند مقامی را که در اجتماع کوچک خود دارند از دست بدهند و افت کنند.

سیمون آیوازیان در توصیه به گیتاریست‌های جوان گفت: باید اجراهای کوچکی در اجتماع‌های کوچک‌تر داشته باشند. این باعث می‌شود تا در این باره تفکر داشته باشند و تلاش را رها نکنند. تمرینی در برخورد با اجراها داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند روی صحنه حاضر شوند.

وی در خصوص جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: با توجه به پیشرفت در این بخش، مشخص است که این نیاز برای جوانان وجود دارد. باید مرجعی برای توجه به هنر آنان باشد. فکر می‌کنم جشنوارۀ جوان می‌تواند مشوق استادانی باشد که تدریس می‌کنند تا رقابت‌های مفیدی رقم بخورد. امیدوارم کیفیت و تعداد شرکت‌کنندگان بیش از این افزایش پیدا کند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

چاپ
>