X

سرود، بهار است…

سه شنبه, 24 بهمن 1402

گروه «شمیم یاس» در ابتدا قطعات «پرستار کربلا» و «بابا رضا» را اجرا کردند. پس از اجرای این دو قطعه، مژده لواسانی مجددا به روی استیج رفت و از مهدی استخر (شاعر سرودهای مذهبی) با اهدای لوح یادبودی، تقدیر به عمل آمد.

قطعه «جشن فرشته‌ها» نیز آخرین قطعه‌ای بود که گروه «شمیم یاس» در روز نخست جشنواره اجرا کرد.

فاطمه سادات قاضوی سرپرست گروه سرود شمیم یاس در گفتگویی کوتاه در مورد اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: به نظر من گروه ری نوا اجرای بسیار خوبی داشتند اما اعضای گروه شمیم یاس نیز تمرین بسیاری داشتند و علاوه بر خوانش، بر روی حرکات پرفورمنس نیز تمریناتی داشتند و بنده از اجرای اعضای گروه راضی بودم.

وی تصریح کرد: گروه سرود شمیم یاس حدود چهار سال است که مشغول فعالیت است و تقریباً از زمان شیوع ویروس کرونا استارت گروه را زدیم و این گروه متشکل از پسران و دختران است. خوشبختانه در این سال‌ها توفیقات بسیار زیادی داشتیم به دلیل اینکه در کربلا، نجف اشرف، مشهد، قم و جمکران و همچنین در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی اجراهای خوبی داشتیم و این اجراها، از توفیقات بزرگ و بسیار خوب این گروه است و علاوه بر تولیدات زیادی که داشتیم، با مداحان مشهور کشور از جمله آقای عبدالرضا هلالی سرود اجرا کردیم و این مژده را هم بدهم که برای اعیاد شعبانیه نیز نماهنگ‌های زیادی را ضبط کردیم و انشاالله بزودی منتشر خواهیم کرد.

قاضوی ادامه داد: گروه سرود «شمیم یاس» در بخش دختران در دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر نیز شرکت داشت و الحمدلله برگزیده بخش مردمی جشنواره شدیم و امسال نیز به دلیل اینکه در جشنواره ملی سرود اجرا داشتیم و جزو استعداد برتر شناخته شدیم، تنها گروه تکراری این دوره از جشنواره هستیم.

سرپرست گروه شمیم یاس در پایان در مورد اهمیت برگزاری بخش سرود در جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: به نظر من سرود می‌تواند یک انقلاب خاص و متفاوت برای کودکان و نوجوانان باشد. حقیقتا زمانی که بچه‌ها را استعدادیابی و جذب کردیم، من اتفاقات خیلی خوبی را در آن‌ها احساس کردم و اعتماد به نفس، فن بیان، روابط عمومی، ارتباط گیری و اجتماعی بودن آن‌ها بالا رفته و این کار مشارکتی و همکاری مشخصات ممتازی که در کارهای گروهی است، در این بچه‌ها موج می‌زند و پس از چهار سال از فعالیت گروه، همانند خواهر و برادر در کنار هم کارهای بسیار درخشانی را داشتند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که سرود بهار است، واقعا همینطور است و من این بهار را در شاگردانم به وضوح مشاهده کردم.

چاپ
>