X

درخشش هنرمندان نوجوان ایرانی در جشنواره‌ی موسیقى دنیاى اسلام

سه شنبه, 28 فروردین 1397

روبن دوخت شهنام‌نیا و والینا روستایى دو هنرمند نوجو.ان ایرانی موفق به کسب مقام در جشنواره‌‌ی موسیقى بین‌المللى جمهورى آذربایجان به نام جشنواره‌ی «موسیقى دنیاى اسلام» شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، جشنواره‌‌ی موسیقى بین‌المللى جمهورى آذربایجان به نام جشنواره‌ی «موسیقى دنیاى اسلام» که در آن کشورهایى از قبیل روسیه، ترکیه، مصر، مراکش، قزاقستان، تاتارستان، ازبکستان، الجزایر، و ایران شرکت کرده بودند جشنواره‌ای است با اعتبار جهانى و در سطح بسیار بالا که در رشته موسیقى کلاسیک برگزار شده و با استقبال بى نظیرى از هنرمندان برجسته در سنین ده تا پانزده سال و  سنین پانزده تا بیست سال روبرو شد.

از ایران دو هنرمند در سنین ده تا پانزده سال به نام‌هاى روبن دوخت شهنام‌نیا و والینا روستایى شرکت کردند که خوب و مؤثر ظاهر شدند و هر دو به کسب جایزه و دیپلم نائل  شدند. در این فستیوال جابر اطاعتى، از آهنگسازان و نوازندگان ایرانی، در هیئت ژورى فستیوال حضور داشت.

در این مسابقات از وحید علی‌پور نیز به عنوان استاد پیانو این دو هنرمند نوجوان تقدیر و لوحی تقدیم شد. وحید علی‌پور فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی رهبری ارکستر سمفونیک از کنسرواتوار باکو است که از سال ۹۶ در ایران به تدریس پیانو و سلفژ می‌پردازد.

چاپ
>