X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

جابراطاعتی: درآذربایجان موسیقی جایگاه ویژه ای دارد/ نوازندگان ما باید اجرای صحنه ای را تجربه کنند

سه شنبه, 23 مرداد 1397

جابر اطاعتی که بعنوان هیئت داوران بخش موسیقی آذربایجان در این دوره از جشنواره حضور دارد، در ارزیابی اجرا ها عنوان کرد:
از این که شاهد اجراهای بسیار خوبی در جشنواره بودم بسیار خوشحالم؛ عده زیادی از شرکت کنندگان دوره قبل نیز امسال با پیشرفت چشمگیری در جشنواره حاضر شده اند و از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده بودند و هنرمندان جوانان ما با توجه به سن شان حرفه ای تر شده اند و بسی خرسندم از این که جشنواره ها همچنان در حال برگزاری هستند و من امیدوارم بتوانیم، هنر قوی مثل موسیقی که عنصر بسیار تاثیرگذار فرهنگی است را ارتقا دهیم.
این هنرمند در خصوص نقاط ضعف و قوت هنرمندان جوان نیز تصریح کرد:
از نظر اجرای آثار نقطه ضعف وجود نداشت و همه شرکت کنندگان با پشتکار و تلاش فراوان در این بخش حضور داشتند و جشنواره به خوبی برگزار شد.
من فکر می کنم در شروع جشنواره باید تبلیغات بیشتر و موثرتری صورت بگیرد چرا که در بسیاری از شهرستان ها به خصوص در آذربایجان موسیقی جایگاه ویژه ای دارد و جوانان مستعد و پرشوری را داریم اما استقبال این هنرمندان به دلیل مسایل مختلفی از جمله اطلاع رسانی نامناسب چشمگیر نیست.
بهتر است تبلیغات از طریق رسانه های جمعی انجام شود و امیدوارم سال آینده این مهم محقق شود.
جابر اطاعتی همچنین در خصوص نقش انجمن موسیقی ایر ان در برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان را بسیار مهم دانست و افزود:
انجمن موسیقی نقش بسیار پر اهمیتی در برگزاری این جشنواره دارد و تمام مسئولیت ها به عهده انجمن است و دست اندرکارانش نسبت به وظایف خود بسیار متعهدانه عمل می کنند.
او همچنین در خصوص نقش اجرای صحنه ای در پیشرفت موزیسین های جوان نیز گفت:
این بخش برای نوازندگان ما بسیارحائز اهمیت است. نوازندگان ما باید اجرای صحنه ای را تجربه کنند تا به خود باوری، تسلط و اعتماد به نفس برسند.
من سال گذشته هم به مسئولان پیشنهاد دادم چرا که ما ارکسترهای زیادی داریم وخیلی خوب خواهد شد اگر هر از چند گاهی از هنرمندان و نفرات برتر این جشنواره در این ارکسترها استفاده شود و من معتقدم این اقدام در روحیه و آینده این هنرمندان نقش بسزایی خواهد داشت.

چاپ
>