به گزاش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در ابتدای این برنامه  و پس از اعلام علیرضا معینی مجری، محمد اسعدی معاون فرهنگسرا سخنانی کوتاه ایراد کرد و ضمن تبریک دوسالگی نشست از تلاش‌ برگزارکنندگان برنامه و مشخصاً کانون موسیقی ارسباران قدردانی کرد.

سپس عیسی احمری نخستین خواننده نشست به همراه احسان عظامی نوازنده تار آوازی را در دستگاه شور خواند. قاسم ضیایی صدر دیگر خواننده‌ای بود که در بیات اصفهان آواز خواند و ایمان جمشیدی با ساز تار او را همراهی کرد.

اجرای بعدی به یک خواننده و مدرس پیشکسوت اختصاص داشت. جمال‌الدین منبری به همراه بربط علی اکبر داداش‌زاده آوازی را در ماهور خواند و سپس با وجود پایان اجرایش روی صحنه ماند تا ارائه‌گر نخستین مبحث فنی این شب با عنوان «آواز خوب چیست و آوازخوان خوب کیست؟» باشد.

منبری از ضرورت برنامه‌ریزی دقیق خوانندگان از همان زمان هنرجویی برای ارائه درست و دقیق آوازهایشان و همچنین پرداخت درست و مناسب صدای خودشان سخن گفت.

امیر مداح دیگر خواننده و مدرس باسابقه نیز روی صحنه آمد و ضمن خواندن آوازی کوتاه در دستگاه نوا به مناسبت جشن دوسالگی برنامه، از تجربه داوری‌اش در هفته گذشته در جشنواره‌ای در دلیجان گفت و اینکه چند چهره نوجوان و خوش‌آتیه را کشف کرده و آنها را به نشست آیین آواز معرفی خواهد کرد تا در این برنامه هنرنمایی کنند.

داود آزاد هم با بربط و در بخش دیگر با تبنور به نوازندگی خودش تعدادی از تصنیف‌های مشهورش را عرضه کرد تا در جشن دوسالگی شریک باشد.

نبیل یوسف شریداوی با دف او را همراهی کرد. آزاد در دومین مبحث فنی این نشست به همراه علی شیرازی کارشناس مجری با موضوع «اوضاع امروز آواز ایرانی» از نبود نوآوری در این هنر گلایه کرد و گفت: «هزار راه نرفته در آواز هست که باید بپیماییم و این هنر را از وضع رکود و بی‌رونقی این زمانه نجات بخشیم».

اجرای گروه آرمان به سرپرستی آرمان غزنوی که خودش هم تار می‌نواخت با صدای پدرش مرتضی غزنوی که افشاری خواند آخرین بخش از برنامه‌های نشست بود. مهدی رستم مظاهری (سنتور)، کامران منصوری (نی)، عظیم شمیسا (کمانچه)، زهرا زوبین پران (عود) و علیرضا شمس (تمبک) دیگر هنرمندان گروه بودند که کارشان با استقبال مخاطبان روبرو شد.

پخش تصنیفی جدید در ماهور با صدای علی شیرازی با تنظیم مازیار عطاریان و نوازندگی شهرام صارمی، علیرضا چراغچی، آرمان غزنوی، کاوه اسدی و علی عرب خوانساری که نخستین بار بود پخش عمومی می‌شد نیز به عنوان هدیه‌ای از دو تن از بنیانگذاران نشست آیین آواز (شیرازی و صارمی) به جشن دوسالگی برنامه بود که ارائه شد.

در پایان برنامه نیز علیرضا معینی مجری اعلام کرد که بیست و پنجمین نشست آیین آواز از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۳ شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد .