X

بخشی از درآمد اجراهای صحنه ای باید به خزانه واریز شود

سه شنبه, 2 بهمن 1397

به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری در کل کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد تا ١٠ درصد از بهای بلیت اجراهای صحنه ای در تهران و کلان شهرها را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر تصویب این تصمیم در کمیسیون تلفیق با دو سوم آرا، گفت: به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری، تعمیر، تجهیز و اداره مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستانهای غیر از مراکز استان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ١٠درصد بهای بلیت اجراهای صحنه ای (کنسرت) در تهران و کلان شهرها را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
به گفته وی، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از درآمد حاصل از محل ردیف ٠۵٣٠٠٠ جدول شماره (٩) این قانون به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار امیدواری کرد که با تصویب نهایی این مصوبه مهم در صحن علنی مجلس، ساماندهی و توسعه فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در اقصی نقاط کشور باشیم و تحقق یافته و به حل مسائل این حوزه کمک شود.
وی با تاکید بر اهمیت عدالت فرهنگی در سطح کشور، گفت: این مهم در سایه تمرکز زدایی، به کارگیری ظرفیت های تازه، سیاستگذاری های نوین فرهنگی- اجتماعی و بهره مندی از تخصیص هدفمند خدمات میسر می‌شود.

چاپ
>