X
ویژه ی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان:

ابراهیم لطفی: دقت می کنیم که آثار ضمن هماهنگی با استانداردهای داخلی از سطح جهانی هم پایین تر نباشند

شنبه, 23 تیر 1397

ابراهیم لطفی نوازنده چیره دست ویولن در خصوص سطح رپرتوآر انتخاب شده برای نوازندگان جوان توضیح داد:در انتخاب آثاری که برای شرکت کنندگان صورت گرفته است معمولا دقت می کنیم که آثار ضمن هماهنگی با استانداردهای داخلی از سطح جهانی هم پایین تر نباشند. به همین دلیل ما با در نظر گرفتن یک سری از ملاحظات این انتخاب ها را انجام می دهیم. و توجه داریم که آثار دارای تنوع و از دوره های مختلف باشند. اما امسال در مجموع سعی کردیم که رپرتوآر آسانتری را نسبت به دوره پیشین جشنواره انتخاب کنیم اما این طور هم نیست که سطح آثار خیلی پایین و معمولی باشد.
این هنرمند در خصوص ارزیابی شرکت کنندگان گفت:
در گروهای «الف»، «ب» و «ج» با توجه به تعداد شرکت کنندگان ما همواره شاهد آثاری با کیفیت های مختلف هستیم.
او همچنین سطح تاثیرگذاری جشنواره را در بالابردن انگیزه جوانان نوازنده مثبت دانست و توضیح داد:
هدف اصلی جشنواره ایجاد انگیزه در بین جوانان است و در کنار آن به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، که هنرمندان جوان ما بتوانند، استعداد و توانایی شان را نسبت به سایر شرکت کنندگان محک بزنند. و از طرفی چون امکان برگزاری کنسرت در تالاری همچون «تالار رودکی» که بسیاری از بزرگان ما تا امروز در آن به اجرای برنامه پرداخته اند، برای همه افراد مهیا نیست. ما امکانی را فراهم می کنیم تا این عزیزان بتوانند با آسودگی خیال در طول جشنواره از این سالن استفاده کنند.
من فکر می کنم کسانی که در دوره های قبل صاحب مقامی در جشنواره شدند باید برای دفاع از آن رتبه و همین طور کسانی که در دوره های قبل مقامی کسب نکرده اند، این فرصت را مغتنم بدانند و با انگیزه بیشتری در جشنواره شرکت کنند.

چاپ
>