انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

مدیر عامل صندوق اعتباری هنری: نمایندگان صندوق مدافعین منزلت اصحاب فرهنگ و هنر در کشور هستند

به گزارش نای سید مجید پوراحمدی روز پنج شنبه – ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰- در سومین نشست نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر با تبریک اعیاد شعبانیه وخیرمقدم به حاضران، شیوع و بروز سویه های کرونا را علت برگزار نشدن جلسات حضوری طی دوسال گذشته عنوان کرد و گفت: این گردهمایی فرصتی مغتنم برای دیدار چهره به چهره و همچنین تقدیر از زحمات و تلاش نمایندگان صندوق در اقصی نقاط کشور را مهیا کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل  دولت مردمی با تاکید بر شعارهای کار و فعالیت جهادی، رفع موانع و مشکلات مردم، تمرکز زدایی بر روی ریل عدالت فرهنگی ، اظهارداشت: ما نیز در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید دکتر محمد مهدی اسماعیلی در صندوق اعتباری هنر این موارد را سرلوحه فعالیت های خود قراردادیم تا حداکثر بهره به اهالی هنر و هنرمندان برسد.
وی با اشاره و تشریح اقدامات انجام شده در یک سال اخیر از  توزیع هنرکارت، پرداخت سهم حق بیمه تأمین اجتماعی، اعضا، واریز سه مرحله کمک هزینه معیشتی، ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی، موضوع پالایش و تمدید عضویت و… به عنوان شاخص ترین فعالیت ها و عملکرد صندوق عنوان کرد که باعث بالا رفتن حجم کار نمایندگان استانی در اقصی نقاط کشور شد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از نمایندگان استانی صندوق به عنوان پرکارترین افراد در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و‌گفت: در نظر داریم در نشست با مدیران کل استان ها، زمینه ای برای ارائه تسهیلات به نمایندگان را فراهم و مشکلات شما را مرتفع نمائیم.
به گفته پوراحمدی، ضروری است تا جایگاه نمایندگان صندوق در استان ارتقا یابد و در چارت سازمانی جایگاه نماینده صندوق در استان مشخص باشد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اهداف و رویکرد صندوق برای سال آینده، گفت: بدون تردید با افق و مجموعه برنامه ها و اقدامات که ترسیم شده، حجم فعالیت ها طی سال ۱۴۰۱ بسیار گسترش پیدا خواهد کرد.
پوراحمدی درعین حال تصریح کرد: با توجه به گستره کاری همکاران صندوق اعتباری هنر شبانه روزی فعالیت می کنند و کمترین انتظار و بیشترین بازدهی را از خود به جای می گذارند.
به گفته مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بطور یقین ارائه خدمات به ۴۴ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی، ۳۵ هزار بیمه شده تکمیلی، قریب به ۳ هزار مشمول کمک مستمری و ارائه تسهیلات به ۸۹ هزار عضو صندوق حجم کار زیادی را می طلبد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: ارائه خدمات به این افراد بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده  که این صندوق با پیگیری و فعالیت جدی جهادی آن را عملیاتی و تقدیم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کرده و همچنان پرداختی ها به این قشر فرهیخته ادامه دارد که این انعکاس عملکرد تک تک شما نمایندگان عزیز استانی است.
پور احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات مستمر به صورت حضوری و وبیناری تاکید کرد تا سطح تعاملات مرکز و استان ها هرچه بیشتر افزایش یابد و از طرفی برنامه ریزی لازم برای انعکاس فعالیت های صندوق در استان ها نیز برنامه ریزی شود.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تشریح برنامه های سال آینده این مجموعه، اصلاح آیین نامه عضویت وکاهش فرایند عضویت و معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی و توجه به توانمند سازی هنرمندان را از جمله از برنامه های اصلی این صندوق عنوان کرد.
پوراحمدی همچنین از تدوین برنامه هایی برای زمینه سازی  بهبود کسب و کارها به نوعی که از اتکا به منابع بودجه ای به منابع پایدار برسیم برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و تاکید کرد: مصمم هستیم با عزم و اراده راسخ جهادی همگی دست در دست هم برای مرتفع نمودن مشکلات و دغدغه های اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه و همچنین تمرکز زدایی همراه با عدالت خواهی در مسیر نهادینه سازی عدالت فرهنگی گام برداریم.
در ادامه این گردهمایی،  معاون اعضای صندوق اعتباری هنر نیز در سخنانی از تعامل بیشتر با نمایندگان و حضور در استان ها برای حل مشکلات هنرمندان هر منطقه به صورت میدانی در دستور کار برنامه های سال آینده این صندوق خبر داد و‌گفت: موضوع اصلاح آیین نامه با نظرات تخصصی‌ شما در حال جمع بندی است.
کریمی ادامه داد: آیین نامه اصلاحی به عنوان شیوه نامه اجرایی راهگشای اعضا و دیگر ذینفعان صندوق خواهد بود.
همچنین معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر صندوق اعتباری هنر در این نشست با اشاره به تاکید دولت سیزدهم و‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع اقتصاد هنر، اظهار داشت: رویکرد صندوق به سمت توانمند سازی هنرمندان است ازاین رو اقتصاد هنر در دنیا بخش عظیمی از حجم تبادلات مالی را تشکیل می دهد اما سهم ایران در این زمینه بسیار اندک است.
محمدعلی کاروان ادامه داد: صندوق کامل ترین بانک اطلاعاتی هنرمندان را در اختیار دارد. بر اساس این بانک اطلاعاتی، الگوی ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر برنامه ریزی می شود.
وی در عین حال تاکید کرد : شما به عنوان پیشانی صندوق در استان ها کمک بزرگی در شناسایی هنرمندان مستعد و هدایت آنها در شکل‌گیری بازار صنایع خلاق و فرهنگی می توانید انجام دهید.
 فرزاد طایفه حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر نیز در این جلسه نکاتی را در خصوص بررسی اعتبارات، نحوه تخصیص منابع استانی، فرایندهای سازمانی، جایگاه  نمایندگان استانی، نحوه برخورد نمایندگان با مسائل حوزه کاری پرداخت.
خمیس آبادی، مدیر مجتمع اجرایی سرپرستی قراردادهای ویژه تهران بیمه دانا دیگر سخنران این مراسم بود.
وی ضمن بیان گزارشی از سوابق بیمه دانا، از همراهی این شرکت بیمه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت و افزود: اعضای صندوق اعتباری هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. سرعت و سهولت پرداخت خسارت های درمانی و ارائه خدمات با رعایت شأن و جایگاه این قشر فرهیخته همواره مدنظر ما قرار دارد.
خمیس آبادی پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان استانی صندوق قول مساعد در بررسی مسائل و حل و فصل آن داد.
درادامه این نشست چهار نفر از حاضران به نمایندگی از بقیه نمایندگان مطالبات مشکلات نظرات را بیان کردند.