انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

گروه کُهن در اصفهان کنسرت برگزار می‌کند

گروه موسیقی «کُهن» به سرپرستی و آهنگساز کامیار فانیان و خوانندگی مهدی امامی، کنسرت خود را در میانه‌های اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گروه موسیقى ایرانى «کهن» به سرپرستى و آهنگسازى کامیار فانیان و خوانندگى مهدى امامى، ١۵ اردیبهشت ١٣٩۶ در موزه هنرهاى معاصر اصفهان روى صحنه می‌رود. در این کنسرت آثاری به آهنگسازی کامیار فانیان در آواز «افشارى» و دستگاه «ماهور» اجرا می‌شود.

فانیان که از محققان و پژوهشگران موسیقى نواحى ایران است، درباره‌ی اجرای پیش رو می‌گوید: پیگیرى مداوم من طى سال‌ها برای یادگیرى موسیقى مناطق مختلف ایران شامل حرکت در موسیقى کردى، خراسانى، ترکمنى، آذرى و بختیارى بوده است. در این راه همچنین آموختنِ سازهاى دوتار شمال و شرق خراسان، تنبور منطقه گوران و همچنین دو تار ترکمن به قدرى من را تحت تاثیر قرار داده که بى آنکه بدانم، در تولید آثار موسیقایى‌ام تفاوت‌هایى نسبت به آنچه در موسیقى ایرانى شنیده میشد، احساس مى‌کردم.

این آهنگساز تاکید می‌کند: تشکیل گروه کهن و اجراى موسیقىِ این گروه حاصل این تجارب موسیقایی است.

فانیان می‌گوید: اجراى آثار اینچنینى مى‌تواند حرکتى متفاوت در موسیقى ایرانى ایجاد کند که با المانهاى موسیقى نواحى ایران زمین چه از باب ریتم و ادوار و چه از باب حرکات ملودیک، فرمهاى مهمى از موسیقی ایرانی را بازتولید کند.

اوا ادامه می‌دهد: این نغمه‌ها در طى سال‌های دور در موسیقى ایرانى به دست فراموشى سپرده شده‌اند. حال این که، اجرای برنامه‌های مختلف از سوی گروه «کُهن»، کوششی است در این مسیر تا شاید بتوان برخی از این نغمه‌ها را بازسازی و شاید راه‌هایی نوین در عرصه موسیقی ایرانی ایجاد کرد.

جاوید ابراهیم پور – نی‌نواز و سجاد منصورى – تنبک نواز گروه هستند و قرار است در اجرای پیش رو گروه را همراهی کنند.

کنسرت گروه «کهن» ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۲۰:۳۰ در فضای باز موزه هنرهای معاصر شهر اصفهان برگزار می‌شود.