انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

گروه «همنوازان باشا» در هند روی صحنه رفت

به گزارش نای، گروه «همنوازان باشا» به عنوان نماینده‌ی موسیقی ایرانی در جشنواره‌ی بین‌المللی نوروز پارسیان هند در شهر دهلی کشور هندوستان روی صحنه رفت.

این برنامه به دعوت سازمان جهانی یونسکو و با اجرای کشور هند برگزار شده بود و به شکل زنده از چند شبکه تلویزیونی هند پخش می‌شد.

گروه «همنوازان باشا» قطعاتی از ساخته‌های پیمان خازنی با اشعاری از حافظ، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، فریدون مشیری و رهی معیری اجرا کرد. مرتضی صنایعی، رابعه زند، هانیه قلی‌بیگی، شایان یزدی‌زاده، پیمان خازنی را در این اجرا همراهی کردند.

پیش از آغاز برنامه، که اجرای آن به عهده‌ی یکی از بازیگران سرشناس بالیوود بود، آستیاژ ضیایی، مدیر گروه باشا، متنی از ابوریحان بیرونی که در مورد نوروز و قدمت آن در ایران بود را به زبان انگلیسی خواند.

ترویج فرهنگ و ارزش‌های انسانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از پایان کنسرت گفت: «امروز فرهنگ صلح و دوستی که ایرانی و هندی قرن‌ها مروج آن بوده‌اند، تحت تأثیر ظهور و فعالیت گروه‌های خشن و متعصب افراطی در معرض تهدید و تضعیف جدی قرار دارد. از این رو ترویج فرهنگ و ارزش‌های انسانی و اخلاقی برگرفته از دو تمدن بزرگ هند و ایران و انتقال بی‌کم و کاست آن به نسل‌های بعدی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.»