انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

گروه «برافشان» در نیاوران روی صحنه می‌رود

گروه «برافشان» جمعه و شنبه، ۱ و۲ مرداد، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران در دو بخش روی صحنه می‌رود.

به گزارش نای، قسمت اول در آواز اصفهان اجرا می‌شود که شامل بازسازی قطعات قدیم با رویکردی نو است و قطعات عبارتند از: ۱. پیش‌درآمد اصفهان از علی‌اکبرخان شهنازی ۲. چهارمضراب از ابوالحسن صبا ۳. تصنیف «همه عمر» از رضاقلی تجریشی ۴. تصنیف قدیمی ۵. رنگ از علی‌اصغر بهاری.

قسمت دوم در دستگاه چهارگاه اجرا می‌شود که ۱. پیش‌درآمد (ساخته‌ی هامان خلیلی) ۲. چهارمضراب (استاد صبا) ۳. تصنیف مخالف (هامان خلیلی) ۴. تصنیف شوریده (هامان خلیلی) قطعات این بخش را شامل می‌شوند.

در این اثر غلام‌رضا رضایی، به عنوان خواننده هنرنمایی خواهد کرد و نوازندگان عبارتند از: وحید ربیع‌پور (دف و دایره)، پویا لقایی(رباب)، نیره فخری (عود)، مهدی ولیزاده (نی)، فریما موفقی (کمانچه)، مهدی دریاباری (تار)، سهیل اله‌دادیان (تمبک)، مرجان راغب (سنتور)، چکاد فشارکی (کمانچه)، فرزاد موسوی (بم‌تار) و هامان خلیلی (آهنگساز و نوازنده‌ی تار).

غلامرضا رضایی متولد ۱۳۴۹ از ساری، آموزش آواز را نزد رضا شاکری در مشهد آغاز کرد. او ردیف آوازی عبدالله دوامی و شیوه‌ی اقبال آذر را از استادانی چون نصرالله ناصح‌پور و کریم صالح عظیمی فرا گرفته و صداسازی و آشنایی با شیوه‌ی طاهرزاده را از استاد شجریان آموخته و در زمینه‌ی پیوند شعر و موسیقی از محضر استاد دهلوی بهره‌مند شده است. از دیگر استادان وی می‌توان به مرحوم حسین عمومی اشاره کرد.

 

 

هامان خلیلی نزد اساتید مرحوم مسعود خلیلی، جلال حیدری، مسعود شعاری، و محمدرضا لطفی به فراگیری تار پرداخته و ۱۰ سال سابقه‌ی تدریس موسیقی دارد. وی سرپرست گروه «برافشان» است و کنسرت‌های متعددی همراه این گروه اجرا کرده که ۳ آلبوم به زودی از این گروه راهی بازار موسیقی خواهد شد.