انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

گروه‌های حرفه‌ای و خوبی در جشنواره حضور دارند/ قطعات جدیدی در جشنواره اجرا می‌کنیم

حمید بهروزی‌نیا، نوازنده‌ی تار و آهنگساز گروه «لوتوس» از اجرای جدیدترین ساخته‌های خود در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، حمید بهروزی‌نیا با بیان اینکه امسال اکثر قطعاتی که در جشنواره اجرا می‌کنند از کارهای جدید و از ساخته‌های خودش هستند، گفت: برنامه‌های گروه «لوتوس» امسال در دو بخش اجرا می‌شود. در بخش اول قطعات «نوای عاشقان» با شعری از مولانا، آواز، یک قطعه آواخوانی، قطعه‌ی ضربی «نوا» و تصنیف «برانید» باز هم با شعری از مولانا را اجرا می‌کنیم.

وی در مورد بخش دوم در ادامه گفت: اولین کار بخش دوم نیز اجرای قطعه «مرغ لاهوتی» با شعری از مولانا است. بعد از آن ساز و آواز و سپس قطعه «شیدا» با شعری از سیمین میرحسینی، قطعه بی‌کلام «احسان»، قطعه «ایرانی‌تبار» با شعری از فریدون مشیری و در پایان نیز دو قطعه «وصال» و «رزم مشترک» از ساخته‌های استاد پرویز مشکاتیان را اجرا خواهیم کرد.

بهروزی‌نیا در ادامه درباره گروه‌های حاضر در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، عنوان کرد: به هر حال جشنواره موسیقی فجر معتبرترین فستیوال کشور در عرصه موسیقی است و در مجموع امسال گروه‌های حرفه‌ای و خوبی در جشنواره حضور دارند از جمله در بخش بین‌الملل که شاهد اجرای هنرمندانی همچون ژیوان گاسپاریان هستیم. ضمن اینکه یکی از نکات مثبت جشنواره‌ی امسال جایگاه بهتری است که برای موسیقی نواحی در نظر گرفته شده است.

این نوازنده و آهنگساز موسیقی سنتی درباره وضعیت کلی جشنواره پس از سه دهه از آغاز برگزاری آن، و با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر معتبرترین فستیوال موسیقی ایران است، گفت: یکی از نکاتی که هنرمندان موسیقی باید به آن توجه داشته باشند این است که در یک جشنواره امکان حضور همه هنرمندان نیست و ممکن است یکسری از هنرمندان نتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.

موسس گروه موسیقی لوتوس با بیان اینکه هر قدر هنرمندان موسیقی همدلی بیشتری با هم داشته باشند می‌توانیم جشنواره‌های موفق‌تری داشته باشیم، اضافه کرد: به نظرم کسانی‌که در کار موسیقی نیستند بهتر است شاهد همدلی و نزدیکی هنرمندان موسیقی با هم باشند نه شاهد اختلاف آنها. این مسئله علاوه بر اینکه وجهه‌ی خوبی ندارد، در نهایت به ضرر همه کسانی‌که در حوزه موسیقی کار می‌کنند نیز تمام می‌شود.

کنسرت گروه لوتوس در چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر، ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

گفتنی است، گروه موسیقی لوتوس که تاکنون کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده در سال ۸۹ و پس از آلبوم موفق «فرزند ایران» به خوانندگی سینا سرلک توسط حمید بهروزی‌نیا تشکیل شد و اولین کنسرت این گروه به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان در تالار وحدت برگزار شد.

سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر به مدیریت حمیدرضا نوربخش از ۲۴ دی‌ تا ۱ بهمن‌ در تهران برگزار می‌شود.