انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

گرامیداشت دو هنرمند در فرهنگسرای شفق

آیین نکوداشت هنرمندان ایرج بسطامی (خواننده) و علیرضا صرافی (نوازنده نی و مدرس خوشنویسی) در فرهنگسرای خانواده (شفق) در تاریخ یازدهم دی ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش نای، در این نکوداشت که جمع کثیری از هنرمندان مطرح و برجستۀ موسیقی و انجمن خوشنویسان ایران حضور خواهند داشت، سخنرانی چند تن از اهالی موسیقی و خوشنویسی و نیز اجرای قطعات موسیقی توسط گروه بزرگ نیوان به سرپرستی و رهبری میثم راثی و به خوانندگی سیدمحمدرضا موسوی همراه خواهد بود.

امین دارابی در این خصوص گفت: در این اجرا سعی بر آن شده بتوانیم با این نکوداشت‌ها یاد و خاطره هنرمندان را زنده نگه داریم چرا که آنها اسطوره‌های ملی و فرهنگی جامعه ما هستند که متاسفانه تا هستند قدردان‌شان نیستیم و پس از مرگ‌شان جای خالی آنها را در فرهنگ کشورمان کاملاً احساس می‌کنیم.

وی در خصوص این دو هنرمند گفت: استاد ایرج بسطامی خود وزنه و شاخصه بزرگ موسیقی ایران بودند و نیاز به معرفی ندارند چرا که نام جاویدان ایشان و فاجعه زلزله بم آوازه این مرز و بوم هست؛ اما استاد علیرضا صرافی که از دوستان بسیار نزدیک اینجانب نیز بودند از نوازندگان مطرح نی و از شاگردان ممتاز استاد محمد موسوی بودند و همچنین از اساتید خوشنویسی که سال‌های بسیاری را در این زمینه فعالیت داشتند که متاسفانه در بهمن ماه سال ۹۷ به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت. به همین جهت بدلیل مصادف شدن سالگرد ایشان با ایام فاطمیه این برنامه را یکماه زودتر و همزمان با ایام سالگرد زلزله بم با همکاری فرهنگسرای خانواده (شفق) اقدام به برگزاری نمودیم.

وی افزود: از آنجا که گروه موسیقی نیوان از گروه های نوپا و جوان هستند تصمیم به حضورشان در این برنامه نمودیم تا بلکه از این طریق اجراهای خود را با انگیزه و نگاه خیر هنرمندان فقید آغاز نماید.

میثم راثی در این رابطه گفت: از آنجا که تصمیم داریم با این گروه به صورت منسجم فعالیت گسترده ای در عرصه موسیقی داشته باشیم و نیز با این اجرا ارادت و احترام خود را نسبت به پیشکسوتان این عرصه و با تفکر ارزش دادن به فرهنگ موسیقی از اجرای قطعاتی نیز توسط کودکان و نوجوانان پرداختیم. لذا در این اجرا که گروه بزرگ دف نوازان همراه با قطعات ملودی اجرا خواهند داشت نخستین گام را با احترام به پیشکسوتان برداشتیم تا بلکه ما نیز میراث دار هنر والای موسیقی و هنر باشیم.

وی افزود: این گروه تصمیم دارد به زودی کنسرت‌های بسیاری در تهران و شهرستان‌ها و حتی فستیوال‌های خارجی برای حفظ و اشاعه فرهنگ این کشور برگزار نماید. در ابتدای این حرکت به پیشنهاد استاد امین دارابی که خود از اساتید مطرح موسیقی هستند اولین اجرای خود را تقدیم به روح متعالی این دو عزیز نمودیم تا یاد و خاطره‌شان و دعای خیرشان توشه راه طولانی اعتلای موسیقی و هنر مملکت برای این گروه باشد.

آیین نکوداشت هنرمندان ایرج بسطامی (خواننده) و علیرضا صرافی (نوازنده نی و مدرس خوشنویسی) در فرهنگسرای خانواده (شفق) در تاریخ یازدهم دی ماه، ساعت ۲۱ به تهیه‌کنندگی امین دارابی اجرا خواهد شد.