انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت گُلونی گروه تال در تالار وحدت برگزار می‌شود

گروه «تال» به سرپرستی فرج علی‌پور دوشنبه ۲۷ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

فرج علی‌پور در مورد این برنامه گفت: «در لرستان هر ساله جشنی برگزار می‌شود به نام گلونی (سربند خانوم‌ها) که این مراسم را در تهران و شهرستان‌های دیگر امسال یک مقدار متفاوت اجرا می‌کنیم. این برنامه شامل یکی و دو اجرای تلفیقی است. به‌خاطر مخاطبین جوان، به‌جز سازهای ایرانی، از سازهای غربی هم استفاده کرده‌ایم.»

وی در مورد آلبوم منتشرشده‌ی این گروه گفت: «این گروه ۵ و ۶ سال پیش آلبومی به نام «تو را می‌نویسم» منتشر کرد.»

وی در مورد قطعات این برنامه گفت: «این قطعات عبارتند از: تال، باغ شقایق، چوپی (رقص محلی) و یکی و دو کار هم داریم که به خاطر همین روز گلونی (سربند) اجرا می‌شود.»

وی در مورد لباس‌های این برنامه افزود: «لباس نوازندگان محلی لری است و با همان سربندی که خانوم‌ها می‌بندند روی صحنه حاضر می‌شوند که دشتی پر از انواع گل‌های بهاری را به نمایش می‌گذارند.»

علی‌پور در پایان گفت: «از مردم به خاطر حمایت‌ها و استقبال خوبشان تشکر می‌کنم. این حرکت آنها باعث می‌شود ما در سال‌های بعد اجرای به‌مراتب بهتری داشته باشیم.»

اعضای گروه تال عبارتند از: مسلم علی‌پور (خواننده)، میلاد علی‌پور (تار)، رضا بنایی‌نیا (درامز)، بهزاد بهروزی (گیتار الکتریک)، همایون خلیلی (گیتار باس)، مجید قدیانی (کیبورد)، محمدرضا سلیمیان (پرکاشن)، فواد پیشوا (پیانو و سه‌تار)، وحید خسروی (تمبک، دهل و دف)، حامد پیرا (سرنا)، مهزاد خردمند (کمانچه)، نازنین غنی‌زاده (کمانچه)، سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی (کمانچه).