انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت گروه «همنوازان فاخته» در فرهنگسرای نیاوران

گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی و آهنگسازی خشایار پارسا و خوانندگی مهدی امامی چهارشنبه ۲۳ تیر، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش نای، خشایار پارسا، آهنگساز و سرپرست گروه همنوازان فاخته در مورد این اجرا گفت: «این برنامه، به دلیل نوع موسیقی آن، در یک بخش به مدت یک ساعت و نیم اجرا می‌شود. قطعات به نحوی به یکدیگر مرتبط‌اند به همین خاطر نمی‌خواستیم بین آن وقفه ایجاد کنیم.»

وی در مورد سبک این اجرا گفت: «آهنگسازی این برنامه بر اساس موسیقی دوره‌ی تیموری، مکتب منتظمیه است که بزرگان آن عبدالقادر مراغی و صفی‌الدین ارموی بودند.»

وی افزود: «در چند مقام مختلف و بر اساس ادوار آن دوره، یعنی بر اساس دور، قطعات اجرا می‌شوند. تلفیق شعر و موسیقی این اجرا هم متفاوت است؛ امروزه بیشتر به صورت سیلابیک تلفیق می‌شود اما در این اجرا ملیسماتیک انجام شده است. بیشتر اشعار این برنامه هم از عبدالرحمان جامی است.»

اعضای گروه عبارتند از: خشایار پارسا (بم‌سنتور)، مهدی امامی (خواننده)، آرمان حیدریان (کمانچه)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، حسین گازُر (تمبک)، هامون بهرامی‌مقدم (سنتور)، نیما داغمه‌چی (تار)، هدایت کلاری (سه‌تار و بم‌تار).