انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت «همنشین دل» با گروه نریمان روی صحنه می‌رود

کنسرت هم‌نشین دل در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گلناز جمشیدی، سرپرست گروه نریمان، در این‌باره گفت: در این کنسرت آهنگ‌هایی که علی پژوهشگر و من ساخته‌ایم اجرا می‌شود. آهنگ‌ها در آواز بیات اصفهان و آواز دشتی تنظیم شده‌اند.

وی درباره جزئیات دیگر این اجرا افزود: پرده اول کنسرت بی‌کلام و پرده دوم با آواز است که در بخش دوم امیر صادقین و فایضه کامیاب به عنوان هم‌خوان نوازندگان را همراهی می‌کنند. قطعات و تصنیف‌هایی که برای بخش دوم انتخاب شده‌اند از اشعار حافظ، رهی معیری، هوشنگ ابتهاج و … هستند که تحت عناوین شاهد افلاکی، غریبانه، همنشین دل و … اجرا می‌شوند. جمشیدی درباره دیگر خصوصیات این کنسرت توضیح داد: از سازهای کوبه‌ای متنوعی در این اجرا بهره گرفته‌ایم و همین‌طور کمانچه، سنتور و دیگر سازها هم در این اجرا نواخته می‌شوند. اما در کل قطعات برای یک آنسامبل ایرانی تنظیم شده‌اند.

جمشیدی درباره سابقه فعالیت گروه نریمان توضیح داد: این گروه در سال ۸۸ به همت علی پژوهشگر و بنده به همراه تعدادی از دانشجویان موسیقی راه‌اندازی شد. قبلاً اجرایی در جشنواره موسیقی فجر داشته‌ایم و یک آلبوم با عنوان «دوره‌گرد» نیز به بازار موسیقی عرضه کرده‌ایم. سال گذشته من بخش اجرای بانوان گروه نریمان را به روی صحنه بردم . او در پایان خاطرنشان کرد: گروه نریمان سعی دارد موسیقی کلاسیک ایرانی را در قالبی متفاوت ارائه کند که مخاطبان تجربه جدیدی از موسیقی ایرانی داشته باشند.

کنسرت هم‌نشین دل در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود.