انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت نوین افروز در تالار رودکی برگزار می‌شود

در راستای تعاملات فرهنگی ایران و ایتالیا، امروز ۵ مهر رسیتال پیانو توسط نوین افروز به نفع زلزله‌زدگان ایتالیا در تالار رودکی اجرا خواهد شد.

به گزارش نای، در این کنسرت قطعاتی از شوبرت (فانتزی در دو ماژور)، اسکارلاتی (سونات در فا ماژور)، شوپن (برسئوس، اپوس ۵۷) و لیست (اتود شماره‌ی ۳ و ۵) اجرا خواهد شد.

نوین افروز تحصیلات موسیقی را در کنسرواتوار موسیقی میلان، ایتالیا به اتمام رسانده است. او گواهینامه‌ی مهارت را از کنسرواتوار موسیقی ژنو، سویس دریافت کرده و با پروفسور آرتور میکل آنجلی کار کرده است.

وی در کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی و چین اجرا داشته و جوایز متعددی در سطح بین‌المللی به شرح زیر دریافت کرده است: جایزه صلح آلبرت انیشتین، نشان افتخار بین‌المللی رم، جایزه‌ی مجمع منتقدان رم، جایزه‌ی اسپلتو، جایزه‌ی طلایی سن والنتین، جایزه‌ی هنر صلح سان فرانسیسکو و جایزه‌ی شهر ونیز. او جایزه بخش موسیقی لرنزو دومدیچی از آکادمی بین‌المللی فلورانس و نشان اروپا در مونته کاتینی را نیز به خود اختصاص داده است.

نوین افروز همچنین شاعری برجسته و یکی از اعضای آکادمی بین‌المللی شاعران در کمبریج، در آکادمی والنتینیانا در ایتالیا و آکادمی مدیچی در فلورانس است. او دکترای افتخاری ادبیات و موسیقی را نیز از دانشگاه جهانی در آریزونا دریافت کرده است.

نوین افروز قطعاتی برای پیانو، یک کوئینتت، یک دوئت، و قطعه‌ای برای پیانو: ارکستر و گروه کر تصنیف کرده است.