انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت «منظر» گروه دلنوازان آذربایجان برگزار می‌شود

گروه دلنوازان آذربایجان به سرپرستی مالک منصوراُف و خوانندگی فرامرز گرمرودی و با همراهی اساتید برجسته‌ی موسیقی موغامات کنسرواتوار ملی باکو با حمایت انجمن موسیقی ایران در راستای ضرورت تقویت دیپلماسی و روابط مشترک فرهنگی با کشورهای همسایه و توجه به سابقه و پیشینه فرهنگ موسیقی آذربایجان دوشنبه ۲۲ آذر در سالن بزرگ مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، فرامرز گرمرودی، خواننده و نوازنده‌ی عود گروه دلنوازان در مورد همکاری خود با کنسرواتوار ملی باکو گفت: من در یک دهه‌ی گذشته در آذربایجان فعالیت می‌کنم و با این ارکستر در اقصی نقاط جهان کنسرت برگزار کرده‌ام و ماه پیش با همین گروه در وین اجرا داشتم.

گرمرودی در مورد هدف برگزاری کنسرت در ایران گفت: این گروه از جهاتی اشتراکات بسیاری با موسیقی کلاسیک ایرانی دارد، به همین جهت از من خواسته شد در ایران هم برنامه داشته باشم. هدف ما از برگزاری این کنسرت ترویج موسیقی سالم است که مبانی علمی هم در آن نهفته باشد. اصولاً نگاه اقتصادی برای برگزاری کنسرت‌ ندارم و بخش علمی پژوهشی و هنری اجرا از اهمیت خاصی برای من و گروه برخوردار است و عواید حاصل از فروش بلیت این کنسرت هم صرف امور خیریه خواهد شد.

وی در مورد رپرتوار اجرایی این برنامه اظهار داشت: مقامات شور، یکی از پایه‌های موسیقی آذربایجان، و قطعاتی ساخته‌ی خودم در این برنامه اجرا می‌شود. در بخش اول در مُد شوشتر شامل همنوازی است برای اینکه شنونده سازها را به تنهایی گوش کند. در این بخش چند نوازنده‌ی ویرتوئوز اجرا خواهند داشت. بنابراین در بخش اول شور و اصفهان اجرا خواهد شد.

گرمرودی در مورد بخش دوم در پایان گفت: در بخش دوم، در همایون یک بخش آموزشی داریم که یک تریو توسط دو تا از هنرجویان که به زودی از کنسرواتوار آذربایجان فارغ‌التحصیل می‌شوند اجرا می‌شود.

گروه دلنوازان آذربایجان به سرپرستی مالک منصوراُف و خوانندگی فرامرز گرمرودی و با همراهی اساتید برجسته‌ی موسیقی موغامات کنسرواتوار ملی باکو دوشنبه ۲۲ آذر در سالن بزرگ مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود.