انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت لیلی افشار در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش نای، لیلی افشار، استاد دانشگاه ممفیس، روزهای ۱۵ و ۱۶ مرداد در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

کنسرت لیلی افشار، نوازنده‌ی گیتار کلاسیک و برنده‌ی جایزه‌ی اول انجمن گیتار امریکا در فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعات آهنگسازان معاصر و موسیقی فولکلور ایران خواهد پرداخت. مسترکلاس این نوازنده برای دومین‌بار در ایران، ۱۱ تیر ماه در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌شود.

لیلی افشار یکی از دوازده نوازنده‌ی بین‌المللی گیتار بود که برای اجرا در کلاس‌های پیشرفته‌ی آندرس سگوبیا در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی انتخاب شد. پس از این کلاس، سگویا در مصاحبه‌ای در اخبار شامگاهی اِن.بی.سی در خصوص افشار گفت که او روزی به نوازنده‌ای معروف تبدیل خواهد شد. علاقه‌ی او به موسیقی معاصر منجر شد که از نخستین اجراکنندگان آثار رضا والی، گری آیستر، گرارد روژد، لوریس چوبانیان، آرن ملنس، کامران اینجه، باربارا کولب، مرلین زیفرین و سالوادور بروتونس از میان دیگران باشد.

او تا کنون در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزیلند، استرالیا و آمریکای جنوبی کنسرت‌های متعددی را برگزار کرده و در «ویگمور هال لندن»، «مرکز هنرهای اجرایی کندی»، «فستیوال موسیقی گرند تیتن»، «فستیوال موسیقی اسپن»، «مدرسه هنرهای تجسمی بنف»، «فستیوال موسیقی منتون» و «آکادمی آمریکیایی در رم» به اجرا پرداخته است.