انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت «تنبورنوازان واله» در فرهنگسرای ارسباران

کنسرت گروه “تنبور نوازان واله” با هدف کمک به احداث فرهنگسرای “تنبور استاد علی اکبر مرادی” به سرپرستی حیدر کاکى  ۲۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این کنسرت در دو بخش با همراهی مریم شهبازى (همخوان)، مریم صمدى، عباس منصورى، على اصغر منصورى نیا، زهره کرمى، فاطمه کارآمد، صادق میرزایى، پروا کارخانه، هنگامه امامى پرى، فاطمه غلامى (تنبور)، هادى نجفى (تارباس)، کیوان شاه طاهرى (دف)، همایون کاکى (کمانچه و تنبک)  برگزار می شود.
بخش اول این برنامه به “دونوازی تنبور و تمبک”  حیدرکاکی و فرزندش همایون کاکی، بخش دوم به اجرای “گروه تنبور نوازان واله”اختصاص دارد .
همچنین قطعاتی که در بخش دونوازی در فضای مقام های “ساروخانی”، “خانه میری”، “سحری” و با اشاره هایی به “قطار” و در نهایت قطعاتی در مقام “شاخوشینی” و اشتراکات آن با “چهارگاه” اجرا می شود. این بخش بر اساس بداهه پردازی در “ته رز”های کهن تنبور و با بهره گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی به اجرا در می آید. بخش دوم نیز گروه نوازی تنبورنوازان واله، آثاری از استاد علی اکبر مرادی با نام (مهجوری – فراق – وداع) و مقام بایه بایه و آهنگ قدیمی باده نوشان با تنظیم حیدر کاکی و مقام های گل و خاک جلوشاهی، سحری و سوارسوار اجرا می شود .
درآمد حاصل از این کنسرت به احداث فرهنگسرای تنبور استاد علی اکبر مرادی در کرمانشاه تعلق می گیرد.