انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کنسرت ارکستر مجلسی فرهنگسرای ارسباران

کنسرت «ارکستر مجلسی فرهنگسرای ارسباران» به رهبری سرژیک میرزایان جمعه ۲۵ تیر ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، ارکستر مجلسی ارسباران در دو بخش قطعات کلاسیک سازی از آثار سرژیک میرزایان را به اجرا درمی‌آورند. ارکستر مجلسی فرهنگسرای ارسباران از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون اجراهای متعددی را به همراه گروه کُر فرهنگسرای ارسباران و همچنین اجراهایی را به صورت مستقل داشته است.

سرژیک میرزائیان در سال ۱۳۵۰ در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد و به تشویق پدر و مادرش از ده سالگی فراگیری نوازندگی پیانو را آغازکرد. وی در هفده سالگی به عضویت گروه کُر «اوراردو» به رهبری ژورا میناسیان درآمد و ضمن نوازندگی پیانو در این گروه، چند قطعه از ساخته‌های کُرال خود را رهبری کرد که این همکاری حدود شش سال به طول انجامید. در همان سال‌ها از کلاس‌های صداسازی شادروان حسین سرشار بهره‌مند شد. سپس به مدت یک سال در گروه کُر «سوان» به رهبری گورگن موسسیان و دو سال در گروه کُر «نارک» به رهبری دیگران سوکاسیان و یک سال در گروه کُر «نرسس شنورهالی» به رهبری هراچویی ماکاریان به عنوان خواننده‌ی کُر همکاری کرد و پس از آن به عضویت گروه کُر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رهبری گورگن موسسیان درآمد و هفت سال به عنوان خواننده‌ی تنور با آن گروه همکاری داشت.

وی همچنین در کنسرت‌هایی به رهبری گورگن موسسیان، فریدون ناصری، فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی، نوچهر صهبایی، مجید انتظامی و ادو میچیچ به اجرای برنامه پرداخته است.

او در طول ۲۶ سال فعالیت نوازندگی و خوانندگی تجربیات فراوانی در زمینه‌های رهبری، آهنگسازی و آواز کلاسیک کسب کرد. حدود ۹۰ قطعه برای گروه کُر به تصنیف درآورده است و به عنوان استاد آواز با دانشگاه علمی کاربردی (واحد ۴ و ۱۹) همکاری دارد. در زمینه‌ی آهنگسازی، رهبری کُر و تدریس پیانو نیز فعالیت دارد. او از سال ۱۳۸۵ رهبری گروه کُر فرهنگسرای ارسباران و از سال۱۳۹۲به مدت ۲ سال رهبری گروه کُر فرهنگسرای چهار محال بختیاری را برعهده داشته است.