انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کمانچه و دیوان و تنبک میهمان جشنواره موسیقی ایلام

به گزارش نای در رپرتوار اجرایی گروه سیمره، تلفیقی از آواز علیدوستی، به زران ، بینا بینا و هه لاو هه لاو و قطعه سیت بیارم با اجرای هنرمندان خدامراد هنرمند (کمانچه) ، ابوذر هنرمند (کمانچه) ، شایان هنرمند (سنتور) ، اشکان هنرمند (تنبک) و امین خدایاری (آواز) اجرا شد.

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام با محورهای موسیقی دستگاهی ایران (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی کلاسیک جهانی (تک‌نوازی) و در بخش‌های گروه‌نوازی (رقابتی)، آفرینش خلاقانه در تک‌نوازی (غیر رقابتی) و اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی) برگزار می‌شود.

با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در ایلام و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد استانی کرونا، با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره موسیقی استان، اجراهای این دوره جشنواره به صورت مجازی پخش می‌شود.

این فستیوال به مدت ۹ روز از روز دوشنبه ۴ مردادماه آغاز و تا سه شنبه ۱۲ مردادماه ادامه خواهد شد.

بر همین اساس، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایلام، جشنواره موسیقی ایلام و ایلام هنری به عنوان بسترهای پخش مجازی معرفی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند براساس زمان‌بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.