انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کسب مدال نقره برای خانواده پویانیا از «گلوبال موزیک اواردز ۲۰۲۱»

به گزارش نای با اعلام نتایج مسابقه جهانی «گلوبال موزیک اواردز ۲۰۲۱» یک خانواده هنرمند ایرانی توانستند مدال‎‌ نقره، این رویداد جهانی موسیقایی را در دو بخش موسیقی ارکسترال ایرانی و خواننده مرد از آن خود کنند.

خانواده هنرمند پویانیا شامل پدر (علی) و فرزندان (ایمان و اشکان) توانستند با ارائه آلبوم ارکسترال (هارمونیک، کنترپوآنتیک) “چشم انتظار” که برای نخستین بار در تاریخ موسیقی ایران دربردارنده موسیقی دو قوم بزرگ لر و ترک ایران (لری بویراحمدی، ممسنی و ترکی قشقایی) با ارائه‌ای جهانی می‌باشد، برگزیده دو بخش موسیقی ارکسترال ایرانی و خواننده مرد (Iranian orchestral music and male Vocalist) رویداد جهانی گلوبال موزیک اواردز شوند.

علی پویانیا خواننده ایرانی و از چهره‌های ماندگار تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه موسیقی فولکلوریک  که با آلبوم «چشم انتظار» به خوانندگی و ترانه سرایی خود و ترانسکریپسیون، ارکستراسیون و نظارت بر ضبط فرزندانش ایمان پویانیا و اشکان پویانیا که هر دو از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته موسیقی و عضو بنیاد ملی نخبگان می‌باشند  با اجرای هنرمندان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما توانسته است گامی نو در جهت احیای فرهنگ موسیقایی اقوام بزرگ و سلحشور لر و ترک برداشته و آثار فاخر و ارزشمندی را در این حوزه ارائه دهند.

دریافت تقدیرنامه‌های متعدد از مراکز علمی، فرهنگی و هنری بویژه کانون آهنگسازان، رهبران کر و ارکستر خانه موسیقی ایران و تحسین کتبی جمع کثیری از اساتید و پیشکسوتان بخش فرهنگ و هنر ایران زمین از دستاوردهای قابل توجه این آلبوم منحصربفرد است.

همچنین مصاحبه‌ با نشریات و مجلات و حضور در برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی به جهت معرفی هر چه بیشتر این آثار پولی‌فونیک فولکلور، از جمله فعالیتهای این خانواده هنرمند است.