انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کتاب من ده سال پیش آماده شده بود/ بعید می‌دانم امسال هم منتشر شود

به گزارش نای، ارشد تهماسبی، آهنگساز و نوازنده‌ی تار، در مورد کتاب فرهنگ گوشه‌ها گفت: بعد از فوت جناب زهرایی، مدیر نشر کارنامه، دو بار دیگر کتاب ویراستاری شد. طبق قراری که با آقای روزبه زهرایی، فرزند مرحوم زهرایی مدیر نشر کارنامه، گذاشتیم قرار شد تا فروردین چاپ شود، ولی فکر می‌کنم عملاً چنین چیزی عملی نشود و به سال دیگر بینجامد.

وی در ادامه افزود: انتشار کتاب من خیلی طول کشیده است. مراحل آماده‌سازی آن حدود ده سال پیش تمام شده بود و طول کشیدن آن باعث شد من دوباره آن را تجدیدنظر و ویرایش کنم، به آن مطلب اضافه کنم، اما امسال باید تکلیف آن را روشن کنم.

تهماسبی در مورد فعالیت‌های دیگرش گفت: این روزها بیشتر روی برگزاری کارگاه‌ها و آموزش موسیقی به هنرجویان در شهرستان‌ها مشغول هستم.

وی در مورد اهمیت برگزاری این کارگاه‌ها گفت: هنرجویی که به نواختن ردیف می‌پردازد باید بداند که چه کاری انجام می‌دهد و بداند ردیف چیست و بهره‌مندی خود را از این مورد نسبت به توانایی و موقعیتی که دارد رقم بزند. به این معنا که همه قرار نیست ردیفدان شوند، قرار نیست موسیقیدان شوند، قرار نیست آهنگساز شوند. بنابر این اگر بدانیم چه می‌خواهیم از موسیقی بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.

وی در پایان در مورد برگزاری کارگاه‌های موسیقی خود گفت: هفته‌ی گذشته آباده بودم، هفته‌ی آینده به شیراز و سه هفته‌ی دیگر به کرمان می‌روم و بیشتر روی این کلاس‌ها متمرکز هستم.