انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

کتاب «ریتم و دف» مسعود حبیبی رونمایی می‌شود

کتاب «ریتم و دف» اثر مسعود حبیبی روز جمعه، ۷ خرداد، ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

به گزارش نای، کتاب «ریتم و دف» که جلد اول تا سوم آن به چاپ رسیده است، مجموعه‌ای مشتمل بر ۷ جلد کتاب آموزشی همراه با قطعات، تمرینات و اتودهاست.

مسعود حبیبی در ۱۲ سالگی فراگیری پیانو را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۷ به رادیو کرمانشاه دعوت شد و در ارکستر موسیقی رادیو به نوازندگی پیانو پرداخت. در سال ۱۳۶۷ به همکاری با صداوسیمای تهران دعوت شد و در کنار نوازندگی پیانو، گیتار، سازهای پرکاشن و دیگر سازها، به دف‌نوازی روی آورد. وی با اساتید بزرگی همچون مرحوم فرامرز پایور، مرحوم جلال ذوالفنون، مرحوم پرویز مشکاتیان، فرهاد فخرالدینی و… در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک صداوسیما، گروه‌های صبا، نوا، عارف، بیدل و گروه شیدا همکاری داشت. حبیبی کنسرت‌های متعددی در کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی به اجرا درآورده است. او در سال ۱۳۷۲ گروه دالاهو را تشکیل داد.

حبیبی با تلفیق اصول علمی و هنری، شیوه‌ی نوینی را برای نوازندگی ساز دف ابداع کرد و مجموعه کتاب‌های سه جلدی «شیوه‌ی نوین دف‌نوازی» را به رشته تحریر درآورد. همچنین یک دوره‌ی آموزشی هفت جلدی از تألیفات وی به ‌زودی چاپ می‌شود که «شیوه‌ی نت‌نویسی» این کتاب‌ها برای این ساز شیوه‌ای کاملاً جدید است که از تمامی ظرفیت‌های بالقوه‌ی ساز و نوازنده بهره می‌برد و دیدگاه‌های گسترده‌ای را برای نوازندگان، چه در همراهی با ارکستر و چه در تک‌نوازی‌ها به ارمغان آورده است.

نوازندگی در بیش از ۳۰ موسیقی فیلم، ۱۵۰ آلبوم و ۲۰۰۰ اثر صداوسیما، همراهی جمعی نوازندگان برجسته‌ی موسیقی ایرانی همچون هادی منتظری و شهریار فریوسفی در گروه موسیقی سازهای سنتی دالاهو از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.