انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

چهارمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز برگزار می‌شود

چهارمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۱۹:۳۰، در سالن ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، چهارمین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی استان البرز با حمایت ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به یاد استاد داوود پیرنیا، بنیان‌گذار برنامه‌ی «گل‌ها» برگزار می‌شود.

زنده‌یاد داوود پیرنیا (۱۲۷۹ـ۱۳۵۰)، حقوق‌دان و مؤسس کانون وکلا در ایران، پایه‌گذار و مدیر برنامه‌ی رادیویی گل‌ها در رادیو تهران (بعدهارادیو ایران) در سال ۱۳۳۵ و در پی آن برنامه‌ی گل‌های رنگارنگ، برگ سبز، یک شاخه گل و گل‌های صحرایی (بر مبنای ترانه‌های محلی) و مبدع گروه موسیقی رادیو بوده‌است. او از بانیان کانون وکلای دادگستری است.

نخستین برنامه‌های کودکان رادیو هم از کارهای او به شمار می‌آید؛ حتی نخستین‌بار پسر خردسال خود را به گویندگی این برنامه گماشت. گاهی هم پیرنیا دستی به قلم می‌برد و مقالاتی می‌نوشت. آثار او در برخی نشریات سال‌های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ منتشر شده‌اند.

در آبان ۱۳۴۵ که پس از مدتی بیماری به رادیو بازگشت به درخواست چند تن قرار شد از کارهای او بازرسی شود. پیرنیا پس از این ماجرا بلافاصله استعفا داد و برنامه‌ی گل‌های ۴۰۵ آخرین برنامه‌ای است که زیر نظر وی ضبط شد. او در یازده آبان ۱۳۵۰ در سن ۷۱ سالگی در تهران درگذشت.

گفتنی است این سلسله برنامه‌ها توسط موسسۀ آوای دل البرز (گوهردشت) با مدیریت سبحان مهدی‌پور برگزار می‌شود.