انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

چند گروه هنری در بمبئی برنامه اجرا می کنند/توضیحات احسان عبدی پور

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، تعدادی از هنرمندان بوشهری با حضور در کشور هندوستان در قالب ویژه برنامه فرهنگی هنری «از بوشهر تا بمبئی» به اجرای چندکنسرت می پردازند. اکران فیلم­ های کوتاه و بلند سینمای بوشهر، نشست با سینماگران و تهیه­ کنندگان سینما، اجرای مشترک موسیقی توسط گروه موسیقی «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان و نوازندگانی از کشور هند، سخنرانی ایرج صغیری از کارگردانان تئاتر و نویسنده ادبیات داستانی و برگزاری نمایشگاه عکس، اجزای اصلی این هفته­ فرهنگی است که از هفتم تا یازدهم سپتامبر در  شهر بمبئی هند در حال برگزاری است. این رویداد فرهنگی در ادامه ویژه برنامه «کوچه فستیوال» بوشهر برگزار می شود که عنوان کلی آن «کوچه کالچر» به انتخاب احسان عبدی ­پور کارگردان سینما است.

احسان عبدی پور فیلمساز بوشهری که یکی از هنرمندان حاضر در این رویداد است، درباره انتخاب عنوان «کوچه کالچر» گفت: ذات این انتخاب به ذات حرکت ما مرتبط است. این حرکت هنری اتفاقی است که دلیل وجودی­ و جایگاهش را از توده­ مردم، می­ گیرد. البته سال گذشته نیز برنامه­ ای تحت عنوان «کوچه فستیوال» برای موسیقی برگزار کردیم که محل برگزاری­ اش در کوچه­ های شهر بوشهر بود. گرچه در این رویداد تا حدودی از حمایت مالی شهرداری بوشهر برخوردار بودیم اما بسیاری از دوستان من با هزینه شخصی ­شان آمدند. نکته دیگر این­که هیچ­کس دستمزدی دریافت نکرده­ است. حتی یک نفر مثل محسن شریفیان اجرای کانادایش را محدود کرد تا «کوچه کالچر» به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: ما فکر کردیم وقتی در گذشته ­ها، هیچ وسیله ارتباطی وجود نداشته، ۲ شهر بوشهر و بمبئی ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بسیاری داشته ­اند و  به ­نظرم ملت ­ها خودشان بهتر از دولت­ ها می ­توانند مسائل را حل کنند. این اوضاع بد اقتصادی و تنزل ارزش ریال، هزار بدی دارد، ولی یکی از خوبی ­های محدودش این ا­ست که گلدِن تایمِ جذب گردشگر و توریست است.

منبع: خبرگزاری مهر