انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

پیام تسلیت برخی از هنرمندان در پی درگذشت استاد مصطفی‌کمال پورتراب

ابوالفضل صادقی‌نژاد: «استاد پورتراب در شرایطی که  ایران محتاج تئوریسین‌های آگاه و کوشا بود و از این بابت دچار معضلات فراوان بودیم، برای چند دهه هنر موسیقی را سیراب کردند و تا آخرین سال‌های عمر دست از تحقیق و پژوهش برنداشتند.

به اساتید موسیقی ایران در دوره‌های کنونی و بخصوص در چهار دهه‌ی اخیر که نگاه می‌کنید هر کدام به نوعی از مزرع پربار زحمات شبانه‌روزی ایشان خوشه‌چینی کرده‌اند.

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را،  تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید»

درگذشت این استاد فرزانه را به خانه موسیقی، انجمن موسیقی ایران و اهالی موسیقی تسلیت عرض میکنم.

 

محسن شریفیان: «نامی متعارف با تئوری موسیقی در بین موزیسین‌های فعلی ایران. هر وقت از “تئوری موسیقی” نام برده می‌شود بی‌واسطه نام مصطفی‌کمال پورتراب هم به میان می‌آید.»

پویا سرایی: «استاد پورتراب عزیزم بهشتی شد. ۴ سال شاگرد ایشان بودم و مثل همه‌ی شاگردان ایشان غیر از موسیقی از همه‌ی وجود و رفتار و سکناتشان درس گرفتم. خوش به سعادتشان با این عمر بابرکت و وجود نازنین. این همه دعای خیر همراه ایشان است. یادش تا ابد گرامی.»

بابک شهرکی: «استاد مصطفی‌کمال پورتراب از آهنگسازان ایرانی و از اساتید تئوری موسیقی و هارمونی من بودند. تألیفات گسترده و ترجمه‌های بی‌شمار ایشان بیانگر زحمات بسیار ایشان در موسیقی است.»

وحید تاج: «استاد مصطفی‌کمال پورتراب مردی نابغه و یک موزیسین و آموزگاری واقعی بودند و معلم بسیاری از بزرگان و استادان حال حاضر موسیقی ایران؛ چه آنهایی که زنده‌اند و چه آنهایی که از دنیا رفته‌اند. او بر گردن موسیقی و موزیسین‌های ایرانی حق بزرگی داشت و دارد. روحت شاد استاد عزیز مملکتمان!»