انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

پس از تکمیل جدول اجراها وارد مذاکره حقوقی با گروه‌ها می‌شویم

به گزارش نای، به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهرام جمالی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: هنوز جدول اجراهای این دوره تکمیل نشده؛ اما پس از اتمام این کار ما وارد مذاکره حقوقی با گروه‌ها می‌شویم تا به صورت توافقی میان دو طرف و برحسب شرایط قراردادها بسته شود. البته مدیر جشنواره هنگام مذاکره و دعوت از هنرمندان درباره این موضوع گفت‌وگو می‌کند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ادامه داد: سال گذشته یک تغییر استراتژی ۱۸۰ درجه‌ای در جشنواره داشتیم که یک سال هم تجربه شد امسال قرار است برای بار دوم تکرار شود درباره موضوعات مالی جشنواره و گزارشی که آقای نوربخش منتشر کردند موضوعاتی را روشن کرد که مسائل مالی و تعرفه قرارداد گروه‌ها به چه صورت بوده است.

جمالی با اشاره به حضور جایزه «باربد» برای دومین سال در این جشنواره، گفت: رویکرد و استراتژی جشنواره همان رویکرد سال گذشته است. از هفته آینده کارهای جایزه باربد آغاز خواهد شد و آلبوم‌هایی که از اول مهرماه سال ۱۳۹۴ تا اول مهرماه سال ۱۳۹۵ مجوز گرفتند و منتشر شدند، مورد داوری قرار می‌گیرند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد اجرایی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر کار خود را به موقع آغاز کرده و عقب نیست؟ اظهار کرد: طبق تقویمی که برای برگزاری جشنواره داریم، اگر بتوانیم جدول را طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده تکمیل و اعلام کنیم، می‌توانیم موضوعات رسانه‌ای و هماهنگی گروه‌های خارجی را جلو ببریم.  برنامه‌ها مقداری عقب است اما زیاد برای ما نگران‌کننده نیست. شاید یکی دو هفته عقب باشیم اما اگر تعجیل کنیم می‌توانیم برسیم.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران همچنین با اشاره به برخی حاشیه‌ها درباره جایزه‌های «جشنواره موسیقی جوان» توضیح داد: امسال ما رشد ۳۰ درصدی در تعداد جوایز این جشنواره داشتیم. سال گذشته ۱۴۸ و امسال ۲۰۵ جایزه اهدا شد که پیش‌بینی نشده و ناخواسته بود. این موضوع به بار مالی جشنواره اضافه شد و برآورد آن را به‌هم زد. این موضوع به این معنا نیست که میزان جایزه نقدی افزایش پیدا کرده است.

او اضافه کرد: ما با استاد علیزاده صحبت کردیم تا جوایز جشنواره موسیق جوان را از نقدی به غیرنقدی تغییر بدهیم و آن را تبدیل به ساز کنیم. اما اختلاف قیمت سازهای مختلف تعادل و بالانس جایزه جشنواره به هم می‌زد. البته این پیشنهاد خوبی است که در حال فکر کردن روی آن هستیم تا یک جشنواره کاملا فرهنگی را از ریال  و عدد خارج  و به چرخه تولیدساز کمک کنیم و از طرفی این کار را به شکلی انجام بدهیم که مورد اعتراض واقع نشویم.