انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

پذیرفته شدگان مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان معرفی شدند

به گزارش نای به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فریدون وزیری با اعلام این خبر افزود: از ۴۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه ای پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: آثار رسیده در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک و در رشته های آواز سنتی و محلی،عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه،سنتور،فلوت و پیانو در خردادماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.

وزیری اضافه کرد: با توجه به وقفه ۵ ساله در برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان و شرایط متاثر از کرونا، استقبال خوبی از جشنواره شده که نشان دهنده پتانسیل موسیقی در استان و نیاز جامعه هنری استان خوزستان است.

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه مضاعف در هنرجویان بمنظور تلاش بیشتر و هدفمندسازی مسیر آموزش موسیقی و شناسایی استعدادهای جوان و پیش زمینه ای برای شرکت در جشنواره های ملی و کشوری دانست و از تمامی اساتید، هنرمندان،هنردوستان و هنرجویان موسیقی که به شکل های مختلف از این رویداد مهم فرهنگی حمایت نموده اند تشکر و قدردانی کرد.

رئیس انجمن موسیقی استان خوزستان بیان کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول، در خردادماه سال جاری بصورت اجرای صحنه ای به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است،شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان به همت انجمن موسیقی استان خوزستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ۴ گروه سنی و در دو مرحله برگزار می شود.