انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

هنر موسیقی به کمک نیاز دارد

فرید عمران می‌گوید در اغلب خانواده‌ها تقریباً یک نفر به فراگیری موسیقی اشتغال دارد و این نشان می‌دهد آن کششی که نسبت به موسیقی هست نه‌تنها فروکش نکرده، بلکه زیاد هم شده است.

به گزارش نای، فرید عمران، موسیقیدان، مدرس و آهنگساز ایرانی در مورد فعالیت‌های اخیرش گفت: چهار کتاب با عنوان «آموزش پیانو، قدم به قدم» قبلاً توسط نشر ماهور چاپ شده است. قرار است مجموعه‌ای از آثار پیانویی من توسط یک ناشر منتشر شود که این آثار توسط هوشیار خیام، پیانیست ایرانی، اجرا و ضبط شده‌اند و به زودی به‌صورت سی‌دی منتشر می‌شوند.

عمران در مورد وضعیت آموزش موسیقی اظهار داشت: وضعیت آموزش موسیقی نسبت به گذشته، علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد، به‌طور چشمگیری افزایش یافته؛ کلاس‌های آزاد موسیقی زیاد شده‌اند، می‌شود گفت در اغلب خانواده‌ها تقریباً یک نفر به فراگیری موسیقی مشغول است و این نشان می‌دهد آن کششی که نسبت به موسیقی هست نه‌تنها فروکش نکرده بلکه زیاد هم شده است.

وی در پایان در مورد اهمیت حمایت از موسیقی افزود: هنر موسیقی به کمک نیاز دارد. در تمام دنیا توسط نهادهای رسمی کشور حمایت می‌شود. به نظرم تهران تنها مرکز فعال جدیِ موسیقی است و بهتر است به شهرستان‌های دیگر هم اشاعه پیدا کند. ما هنرمندان بااستعداد زیادی در اطراف ایران داریم که طالب موسیقی هستند و باید به آنها کمک شود تا بتوانند در گوشه و اطراف هم هنر موسیقی را اشاعه دهند.