انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

هنرمندانِ ایرانی و بین‌المللی کنار بزرگ‌ترین سنگ‌نبشته‌ی جهان می‌نوازند

بلیت‌ فروشیِ شب‌های موسیقی «بارانا» که قرار است از بیست و یکم تا سی‌ام شهریور ماه در فضای تاریخی «بیستون» با حضور هنرمندانی چون شهرداد روحانی، گروه کامکارها، گروه شمس، گروه پالت، گروه بارتولومی بیتمن و «سهراب پورناظری» با همراهی «آنتونیو ری»  برگزار شود، آغاز شده است.

به گزارش نای، مرداد ماه «شب‌های موسیقی بارانا» در فضای کاخ تاریخی نیاوران برگزار شد و این در حالی است که قرار بود این رویداد هنری از بیستون شروع شود، اما به دلیل سفر هیات دولت به استان این اتفاق به تاخیر افتاد و اولین اجرا در تهران برگزار شد؛ حالا اما هنرمندان شناخته شده‌ی داخلی و بین‌المللی کنار بزرگ‌ترین سنگ‌نبشته جهان و یکی از مهم‌ترین و مشهورترین سندهای تاریخِ بشری خواهند نواخت.

 در فستیوالِ موسیقی بارانا، گروه‌هایی از سبک‌های مختلف موسیقی  حضور دارند و برای اولین بار هنرمندان غیرایرانی هم در کرمانشاه به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این امیدواری وجود دارد تا نخستین فستیوالِ خصوصی در زمینه‌ی موسیقی در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد، به خصوص آنکه رونق و تداوم این اتفاق می‌تواند باعثِ جذب گردشگران به استان شود و قطعا این رویداد بزرگ هنری در این زمینه تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 هنرمندان حاضر در این شب‌ها، از نسل‌های مختلف و در سبک‌های متفاوت هستند و می‌توان آن را دومین قدمِ بخش خصوصی در ایجاد رویدادهای موسیقایی دانست و در این میان،  توجه به دغدغه‌های اجتماعی و تخصیص درصدی از فروش بلیت‌های این برنامه برای حمایتِ موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در کنار ایجاد فضای فرهنگی و هنری از ویژگی‌های این رویداد فرهنگی-موسیقایی است.

 نخستین دوره از شب‌های موسیقی بارانا با نگاهى بلندمدت و به منظور برگزارى سلسله رویدادهاى هنرى در عرصه موسیقى، مرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار شد. این مؤسسه تلاش دارد تا همچنان با مشارکت هنرمندان و بخش خصوصى این گونه رویدادهای هنری را تداوم بخشد. این فستیوال توسط مؤسسه‌ آفرینش هنر بارانا، شرکت کار و اندیشه و با همراهی سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود.