انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

نشست «آیین آواز» با اجرای کیایی و جهاندار برگزار می‌شود

هشتمین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز عصر سه‌شنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران با حضور استادان، هنرمندان و هنردوستان برگزار می‌شود. در برنامۀ این ماه، متناسب با حال و هوای بهاری ابتدای سال، نخست علی جهاندار مدرس و خوانندۀ باسابقه به عنوان عضوی مؤثر و پیشکسوت از هنر آواز ایرانی پشت تریبون قرار می‌گیرد و ضمن ایراد سخنانی درباره آواز، در ادامه به همراه سه‌تار امیر متولی به بهاریه‌خوانی مشغول خواهد شد. بنا بر اعلام علی جهاندار این آواز قرار است در قالب مرکب‌خوانی عرضه شود.

در ادامه هوشنگ جاوید و پژمان طهماسیان دو پژوهشگر قدیمی و جوان موسیقی به بحث و بررسی درباره ماهیت و جنس صدا در آواز ایرانی خواهند پرداخت. سپس نوبت به اجرای آواز توسط خوانندۀ جوان مصطفی خالقی می‌رسد که برادرش محمد خالقی با ساز سه‌تار او را همراهی خواهد کرد.

در ادامه نیز غلامحسن فتحی (آوازخوان) به همراه فرزندش مرتضی فتحی (نوازنده کمانچه) و نیز محمد طیبی (نوازنده تنبک و دایره) اجرای برنامه خواهند داشت. سرانجام نوبت به امیر مداح (خوانندۀ قدیمی رادیو و مدرس آواز) می‌رسد که صدای او را میلاد کیایی نوازنده پیش‌کسوت و شناخته‌شدۀ سنتور در مایه دشتی همراهی می‌کند.

 فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا (ضلع شمال غربی پل سیدخندان) واقع شده و حضور در برنامه آیین آواز برای همه دوستداران موسیقی ایرانی آزاد است.