انجمن موسیقی ایران
https://nay.ir

میلاد عمرانلو: نه به صورت شفاهی و نه اینترنتی آن نامه را امضاء نکردم

میلاد عمرانلو سرپرست گروه آوازی تهران در واکنش به نامه ۷۰۰ تن از اهالی موسیقی به سیاست‌های جشنواره فجر و خانه موسیقی به ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: با من در مورد این نامه صحبت شد ولی آن را نه به صورت شفاهی و نه به صورت اینترنتی امضاء نکردم. دوستان متن نامه را به من نشان ندادند و طبیعی است که بدون رؤیت متن نامه آن را امضاء نکنم. من توقع داشتم که دوستان این بی‌لطفی را در حق من نداشته باشند.

سرپرست گروه آوازی تهران در ادامه در مورد موضعش نسبت به جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی فجر به طور کلی یک فستیوال ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.
وی در ادامه افزود: من توقع داشتم گروه موسیقی آوازی تهران که سابقه ۱۰ سال فعالیت دارد و هر سال هم در جشنواره به روی صحنه رفته، سال قبل هم اجرا داشته باشد ولی چنین نشد. امسال با صحبت‌هایی که به وجود آمد، آقای نوربخش گفتند که گروه آوازی تهران در جشنواره سی و دوم حضور دارد و طبیعی است که در چنین شرایطی من نامه‌ای را امضاء نمی‌کنم که به ضرر خودم باشد.  قرار است که گروه آوازی تهران در دوره جدید جشنواره حضور داشته باشد ولی تا قرارداد آن امضاء نشود، هیچ قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.

عمرانلو در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه موسیقی ما نیست. در کشور ما به غیر از جشنواره موسیقی فجر، یک جشنواره دیگر تحت عنوان جشنواره موسیقی جوان برگزار می‌شود که این جشنواره هم محدویت‌های سنی خودش را دارد. البته اخیراً جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی هم اضافه شده که این جشنواره نیز نوپا است. متأسفانه الآن تنها ویترین مطرح موسیقی ما، جشنواره فجر است که این جشنواره هم نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز همه هنرمندان باشد، پس چه بهتر که در طول سال چند جشنواره تخصصی دیگر هم در کشورمان برگزار شود تا هم به بهبود اوضاع موسیقی کمک شود و هم همه نگاه‌ها به جشنواره فجر معطوف نشده و این همه اعتراض به این جشنواره صورت نگیرد.